یک حرکت فراملی برای شعر

در نشست خبری اجلاس جهانی شاعران هم سُرا مطرح شد:

یک حرکت فراملی برای شعر

نشست خبری ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا و چهارمین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران در محل حامی این اجلاس برگزار شد.
مراسم نشست خبری ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا با حضور سید عباس مجابی (جانباز و فعال فرهنگی و رئیس جمعیت شاعران آزاد ایران و شاعران هم سُرا)، دکتر علی مظفر (دبیرعلمی ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا)، مرتضی امیری اسفندقه (رئیس داوران ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا) در تاریخ چهاردهم مردادماه و در محل دائمی حامی این اجلاس برگزار شد.
در ابتدای این نشست، سیدعباس مجابی (جانباز و فعال فرهنگی) از چگونگی و نحوه برگزاری این اجلاس در ششمین دوره خود خبر داد و گفت: «ما اولین اجلاس را 4 شهریور1394 همزمان با میلاد مسعود و مبارک حضرت رضا(ع) بر پا کردیم و با هم قرار گذاشتیم هر سال با همین مناسبت اجلاس را برگزار کنیم، به همین خاطر در سال گذشته به تاریخ 23 تیرماه 1398 پنجمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا و چهارمین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران را در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار کردیم.»‌
او ادامه داد:‌ «بر این اساس ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا و پنجمین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران باید در روز جمعه 13‌تیرماه سال‌جاری برگزار می شد که به لحاظ شیوع بیماری کرونا ، مقرر شد تا این مراسم در روز جمعه مورخ 17 مرداد ماه سال جاری مصادف با عید سعید غدیر خم برپا شود. متأسفانه با شرایط بدی که در این ایام برای مردم و کشور ما حاصل شد ، راهی نداشتیم جز این‌که اجرای چنین مراسم ارزشمندی را به تعویق بیندازیم، با این نگاه که برپایی اجلاس هفتم نیز به قوت خود باقی است و تحت هیچ شرایطی لغو نخواهد شد. چرا؟! زیرا شعرای خوب ما همین الان ، اشعار خود را روی سایت قرار می دهند و منتظر هستند تا به اشعار آنها رسیدگی شود ، مضافاً این‌که مرتب بر جمع این عزیزان شاعر، در سایت هم سُرایی افزوده می شود و امروز شعرای ما بیشتر از شعرای سالیان قبل هستند.»
آن‌طور که موسیقی ما نوشته است مجابی بیان کرد: «تصمیم بر این شد تا ششمین اجلاس جهانی شاعران هم سُرا و پنجمین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران را در روز سه‌شنبه به مناسبت میلاد مسعود و مبارک حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد ابن عبد ا... (ص) و مصادف با سالروز میلاد امام جعفر صادق(ع) برگزار کنیم. با این تفاوت که نباید هیچگونه تمدید  یا تغییری در برنامه به وجود آید. از طرفی مشخص نیست در تاریخ مورد نظر ، مجدداً چه وضعیتی بر ما حاکم شود و آیا اجازه برگزاری در آن روز را خواهیم داشت یا دوباره به حدی شرایط بد می‌شود که اجازه  تجمع داده نمی شود.»