حق خودمان را به خودمان دادند

حق خودمان را به خودمان دادند


برای همه هنرمندانی که چند ماه گذشته را با کابوس کرونا گذرانده‌اند، بحث پابرجا بودن معافیت مالیاتی‌شان ، یک خبر خوب است؛ خبر خوشی که البته در گیرودار نگرانی‌های این روزها و کسادی بازار کاسبی‌شان زورش به آنچه در این مدت برآنها گذشته نمی‌رسد.
همین است که نیما ذاکری سعید، یکی از فعالان صنایع‌دستی کشورمان که عضو انجمن حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی هم است به ما می‌گوید:« این درواقع همان حقی بود که ما از سال 62 داشتیم و دوباره آن را به ما بخشیده‌اند ، تازه آن‌هم با منت و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان.»
او در توضیح بیشتر می‌گوید:« از روزی که بحث حذف معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع‌دستی پیش آمد ما پیگیر قضیه بودیم، چون در این موضوع شک و شبهه‌های زیادی وجود داشت. در پیش‌نویس این طرح، ‌بندی گذاشته بودند که به عقیده من منطق اجرایی نداشت که مثلاً شما اگر تا سقف 200 میلیون تومان درآمد سالانه داشته باشید، از پرداخت مالیات معاف هستید.اما اینجا مشخص نبود معیار محاسبه این 200 میلیون چیست و نقد ما هم برای این بود، چراکه مثلاً اگر قرار است به‌غیراز مواد اولیه و مزد کارگر ، 200 میلیون تومان محاسبه شود، آن‌کسی که در اداره امور مالیاتی نشسته چطور می‌خواهد چنین چیزی را روی محصول تولیدشده مشخص کند؟ مگر این فرد کارشناس صنایع‌دستی است!»