بازدید مدیر شبكه مستند از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

بازدید مدیر شبكه مستند از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

مدیر شبكه مستند سیما در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دلگرمی پژوهشگران از تولید مستندهای علمی مرتبط با فعالیت‌هایشان را یك دستاورد مهم دانسته و بر حمایت رسانه‌ای این شبكه تلویزیونی از جامعه علمی كشور تأكید كرد.



به گزارش جام‌جم، در آستانه روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی، دانشمند مسلمان و برجسته ایرانی، محسن یزدی، مدیر شبكه مستند سیما به دعوت رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از این سازمان بازدید كرد.
هدف از این بازدید كه با همراهی ابوالقاسم ناصری، مدیر تولید شبكه مستند صورت گرفت، آشنایی با فعالیت‌های علمی- پژوهشی و تولیدات صنعتی دانش‌بنیان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال جهش تولید عنوان شده‌است.
در این مراسم، بخش‌هایی از این مستند علمی تلویزیونی 13 قسمتی كه به آشنایی با فعالیت‌های علمی پروفسور نسرین معظمی و مهندس محمدمهدی ایزدپناه، دو نخبه علمی فعال در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اختصاص داشت، به نمایش درآمد.
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی گفت: جوانانی كه نخواستند صرفا دنبال یك زندگی راحت و درآمدزایی صرف از توانایی‌های خود باشند، با وجود مسیر ناهموار پیش‌روی خود در پی توسعه علم و فناوری بودند و امیدوارم حضور و كمك صداوسیما بتواند بخشی از تلاش این جوانان و البته اساتید و پژوهشگرانی كه اكنون و در گذشته در این سازمان فعالیت می‌كردند را به تصویر بكشد.
مدیر شبكه مستند نیز با اشاره به بازدید از واحدهای مختلف سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران كه همراه با رئیس این سازمان و پیش از برگزاری این جلسه صورت گرفت عنوان كرد: امروز برای من یك روز به‌یادماندنی بود، چراكه از نزدیك با دستاوردهایی در حوزه علم و فناوری این موسسه آشنا شدم كه واقعا هم مایه افتخار بود.
محسن یزدی گفت: سعی بنده و همكاران‌مان این خواهد بود كه برای انعكاس درست و موثر این تلاش‌ها و دستاوردها اقدام كنیم.
 یزدی خاطرنشان كرد: به نظر من، علاوه‌بر پیامدهای آگاهی‌بخش این گونه مستندهای تلویزیون همین كه یك نخبه علمی یا صنعتی پس از عمری تلاش در این حوزه به‌واسطه ساخت مستندی از فعالیت‌هایش احساس دلگرمی كند، دستاورد مهمی است.
معمولا دانشمندان و اهل علم تمایل زیادی به حضور و مطرح‌شدن در رسانه‌ها ندارند. بخشی از این موضوع شاید به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی آنها برگردد، اما نباید توجیهی برای كم‌كاری رسانه‌ها باشد.