درمان كرونا با سم زنبورعسل؛ خطر جدی برای مبتلایان به آسم

درمان كرونا با سم زنبورعسل؛ خطر جدی برای مبتلایان به آسم

شیوع كووید-19 باعث درگیری افراد زیادی در دنیا شده و هر روز اخبار متفاوتی از درمان كرونا منتشر می‌شود. اخیرا در برخی رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی مباحثی مانند درمان كرونا با زهر زنبورعسل مطرح شده
و یك سری تفاسیری به این قضیه دامن زده‌اند.
درخصوص صحت این ادعا از نظر پزشكی اولا باید تاكید كرد هنوز مستندات و مدارك كافی در جهت تایید موضوع فوق وجود نداشته و این بحث پشتوانه علمی ندارد. ثانیا بحث استفاده از سم زنبور عسل می‌تواند مشكلات بزرگ و خطرات جبران ناپذیری را برای افراد استفاده‌كننده، به‌خصوص افراد مبتلا به آلرژی و آسم به وجود آورد كه حتی می‌تواند منجر به فوت فرد شود.
به این صورت كه سم زنبور می‌تواند در افراد حساس شوك آنافیلاكسی به‌وجود آورد و به این ترتیب زمینه‌ساز مرگ فرد شود. واكنش‌های مرگبار حساسیتی با تكرار برخورد با زنبور تشدید و خطرناك‌تر می‌شود و با انسداد مسیر تنفس فرد و تغییر برون‌ده قلب، جان فرد مبتلا را تهدید می‌كند.
بر این اساس، به‌شدت توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم و آسیب‌پذیر، در صورت مشاهده علائم ابتلا به كووید-19 پیش از هر اقدامی با پزشك خود مشورت كنند، درمان صحیح خود را دریافت کنند و فریب تبلیغات نادرست و شایعات را نخورند و با اقدامات خودسرانه جان خود و سایر اطرافیان‌شان را به خطر نیندازند.