نیازمند حرکت زینبی هستیم

نیازمند حرکت زینبی هستیم

امیر دریادار حبیب ا... سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران

     یکی از مهم‌ترین محورهای بیانات فرماندهی معظم کل‌قوا، حضرت امام خامنه‌ای در شرفیابی رزمندگان به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع‌مقدس، موضوع تحریف حرکت عظیم الهی و مردمی در هشت‌سال جنگ تحمیلی بود. اقدام خصمانه تحریف توسط دستان پشت پرده‌ای هدایت می‌شود و رقم می‌خورد که خواهان جلوگیری از انتقال معارف این سرمایه بزرگند. بر همین اساس، ضرورت دارد برای جلوگیری از تحریف و انتقال صحیح تجربه بین نسلی نگاهی به مسیر طی شده و همچنین ترسیم مسیر پیش رو داشته باشیم.
مسیر طی شده، مسیر عظیمی است. در این مسیر مجاهدت‌های بزرگی توسط برادران عزیز ارتش و سپاه و مردم شریف‌مان صورت گرفته و آنچه امروز از آن دوران باشکوه نقل می‌کنیم ثمره مجاهدت سربازان اهل قلم و مردان حوزه معارف دفاع‌مقدس است. همان زمانی که شهید بزرگوار امیر سپهبد صیاد شیرازی با جمع کردن پیشکسوتان جهاد و شهادت بر رزم فرهنگی تاکید داشتند و ثمره آن تشکیل هیات معارف جنگ بود، بسیاری در فضای تبلیغاتی کشور تصور می‌کردند مظاهر جنگ باید کنار گذاشته شود و از هر آنچه از جنگ مانده، عبور باید کرد. همان زمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل‌قوا، اجر یاد شهیدان و زنده نگه‌داشتن نام آنان را همانند شهادت دانستند و سخت‌ترین موانع را با این تعبیر عظیم برداشتند. گنجینه‌ای که در نسل دوران دفاع‌مقدس و در وحدت کلمه، مسیر و هدف واحد ارتش و سپاه و آحاد امت شریف اسلامی متجلی شد امروز به عنوان سرمایه بزرگ نظام اسلامی، دشمنان ایران اسلامی را به وحشت انداخته و امنیت پایدار را برای کشورمان رقم زده است.
با هر تلخ و شیرینی‌ای که بود، آن مسیر پرافتخار طی شد و مسیر پیش رو با رهنمود و فرمان اخیر حضرت امام خامنه‌ای عزیز روشن‌تر و امید بخش‌تر از گذشته طی خواهدشد. مسیر پیش رو برای هر سرباز ولایت، حاوی پیام «حرکت زینبی» است که ثمره آن صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی و بزرگداشت غیرت ملی است که آیندگان با یاد و نام آن، ضمن پیوند هویتی به داشته‌های خود افتخار خواهند کرد. این مسیر با سختی‌هایی همراه است که با اخلاص، ایمان، معرفت و عقلانیت دفاع‌مقدس به نتیجه مطلوب خواهد رسید. برای همین باید گفت سرمایه تبعیت از ولایت، سربازی وطن و عشق به اسلام و میهن‌دوستی درسی است که از عاشورای دفاع‌مقدس برای نسل ما باقی مانده و برای انتقال صادقانه آن به نسل‌های جوان و آیندگان و لبیک به فرمان فرماندهی معظم کل‌قوا تمام تلاش‌مان را به‌کار خواهیم گرفت تا این سرمایه حفظ و منتقل شود.