خــــــودزنـــــــی!

خــــــودزنـــــــی!

مرتضی رضایی روزنامه‌نگار


 اینجا نه بحث سیاست است و نه بحث كل‌كل‌های هواداری. می‌خواهیم فقط یك سوال را از آنهایی كه زیر صفحه كنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال عربستان و باشگاه النصر پیام گذاشتند تا پرسپولیس ایران محروم شود بپرسیم؛ تا به حال شده در پرونده‌ای هواداران فوتبال از كشور عربستان بیایند و گرای تیم‌های باشگاهی‌شان را به ایرانی‌ها بدهند؟ می‌گویند دنیای فوتبال است و كل‌كل هواداری. كجای این ماجرا ربط به فوتبال دارد؟ كل‌كل فوتبالی یعنی همان چیزی كه توی ورزشگاه شاهدش هستیم یا در فضای كانال‌های هواداری. كری می‌خوانیم و تمام؛ نه این‌كه سندسازی كنیم و این سند را ترجمه كنیم و برای كشوری دیگر بفرستیم تا یك تیم از ایران را محروم كنند!
آنهایی كه به عربستانی‌ها گرا دادند این نطق دیروز وزیر خارجه عربستان را هم شنیده‌اند؟ همان كه گفت: «برجام جلوی آنچه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران می‌خواند را نگرفته است.» نطق او دقیقا گره‌ خورده با راپورت دادن برخی‌ها در ایران به مدیران باشگاه النصر و...
داریم به اسم كل‌كل‌های فوتبالی و هواداری خودزنی می‌كنیم. واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلالی‌ها خوب حرف‌هایی می‌زند. او هم تاكید می‌كند كه خوراك را خود ایرانی‌ها به عربستانی‌ها دادند، اگر نه اصلا كسی روی این ماجرا حساس نشده بود: «درحالی كه می‌توانستیم از این موضوع عبور كنیم، هیچ مصاحبه و عكس‌العملی نداشته باشیم تا این مساله به راحتی منتفی شود. علی خطیر و امثال او درمورد موضوعات مختلف، صحبت‌های این‌چنینی داشته‌اند كه امیدوارم متوجه تبعات اظهارات‌شان باشند. شكایت باشگاه النصر از پرسپولیس یك جنگ روانی و موضوع خام بود كه رسانه‌ها با ناشیگری آن را به قضاوت برخی از افراد گذاشتند و آنها هم در دام این بازی رسانه‌ای، پاسخ‌هایی را دادند كه نباید می‌دادند.
متأسفانه برخی رسانه‌های ما به یكسری موضوعات بی‌توجه هستند. در حالی كه شاهد جنگ روانی عربستانی‌ها هستیم، رسانه‌ها از برخی افراد مصاحبه‌هایی می‌گیرند كه اینها می‌شود مستمسك و آورده‌های مفت و مجانی برای سعودی‌ها. عربستانی‌ها یك موضوع مبهم را مطرح می‌كنند و بعد اظهارات تند افراد ناآگاه در این مورد، تبدیل به مدرك می‌شود برای خارجی‌ها كه در AFC  و FIFA طرح شكایت كنند و بگویند حتی كارشناسان فوتبال ایران هم ادعای ما را تأیید می‌كنند! این خودزنی‌ها تا كی باید ادامه داشته باشد؟»