جنگ پولساز!

جنگ پولساز!

در شرایطی كه تماشاگران سینما در سراسر جهان با سالن‌های تاریك سینما آشتی نكرده‌اند، یك فیلم چینی در جدول گیشه نمایش غوغا به پا كرده است.
«هشت هزار» درام اكشن جدید این كشور آسیایی در چهار هفته‌ای كه از نمایش عمومی آن می‌گذرد، موفق به فروش كلان و دور از تصور 423 میلیون دلاری شده است. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند این فیلم با فروشی 450 میلیون دلاری، به اكران عمومی‌اش خاتمه خواهد داد.
مدیران شركت فیلمسازی هوآیی برادرز با اكران عمومی اثر تازه‌شان در چنین ایامی، ریسك بزرگی كردند. كمتر كسی فكر می‌كرد نمایش عمومی فیلم با موفقیت مالی همراه باشد. گوآن هو، كارگردان فیلم است و بازیگران معروفی ندارد. داستان فیلم در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و یكی از نبردهای معروف شانگهای را به تصویر می‌كشد.
در حال حاضر، حدود 70 درصد از سالن‌های نمایش با حفظ رعایت نكات ایمنی و بهداشتی بازگشایی شده‌اند. تا قبل از این، قسمت جدید اكشن كمدی «پسرهای بد» با فروش 425 میلیون دلاری خود، پرفروش‌ترین فیلم جدول گیشه نمایش سال 2020 سینماهای چین بوده است. این فیلم، قبل از شیوع بیماری كرونا در چین روی پرده سینماها رفت./ آسیا تودی