مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگو با بازیگران سریال امام‌علی(ع) داوود رشیدی، بازیگر نقش حكیم‌بن‌جبلی
من مانند تمام شیعیان یكی از مریدان و نوكران امام‌علی(ع) هستم. مردم با سریال امام‌علی(ع) ارتباط خوبی برقرار كردند. یكی از نكات جالب نقشی كه بازی كردم این است که حكیم در یكی از جنگ‌ها پایش را از دست می‌دهد ولی با یك پا چنان خوب می‌جنگد كه طرف مقابل را از پا می‌اندازد.

محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر نقش ولید
خوشحالم از این‌كه فرصتی دست داد تا در كنار داوود میرباقری مقطعی 10ساله از تاریخ اسلام را به تصویر بكشیم. گروه 200 نفره همه تلاش‌شان را كردند تا اثری قابل‌قبول ارائه كنند. نقش ولید به لحاظ شخصیت‌سازی بسیار خوب نوشته و پرداخت شده بود و ابعاد گوناگونی داشت. مردی قدرتمند و عاشق‌پیشه و مردی كه چهره‌های گوناگونی داشت و طناز و دلربا بود. مردم با این نقش ارتباط برقرار كردند. برای همین هنوز هم مرا ولید صدا می‌زنند. (صفحه 9)‌


گفت‌وگو با محسن علی‌اكبری  تهیه‌‌كننده فیلم - سریال «مریم‌مقدس»
پخش سریال «مریم‌مقدس» به كارگردانی شهریار بحرانی از سال 80 از شبكه دو آغاز می‌شود. داستان این سریال كه فیلم سینمایی نیز از آن تدوین شده، درباره عمران پیامبر است كه پیش از مرگ پیشگویی می‌كند همسرش، حنا،‌ حضرت مسیح‌(ع) را به دنیا خواهد آورد. اما حنا دختری به‌نام مریم به دنیا می‌آورد. به همین دلیل مردم به عمران تهمت دروغگویی می‌زنند. در این زمان به ذكریای پیامبر وحی می‌شود كه مسیح از مریم‌(س) زاده خواهد شد ... . محسن علی‌اكبری، تهیه‌كننده سریال «مریم‌مقدس» گفت: تصویربرداری از دهم خرداد سال قبل شروع شد و اسفند همان سال به پایان رسید، یعنی حدود 10 ماه تصویربرداری طول كشید. شهرك سینمایی، ارتفاعات شكردشت تالش و نخلستان‌های جهرم برخی از لوكیشن‌های این اثر بودند. شبنم قلی‌خانی در این كار نقش مریم مقدس را بازی می‌كند. (صفحه 3)‌


گفت‌وگو با جورج‌ جرداق متفكر مسیحی كه عاشق امام‌علی(ع) است
پس از این‌كه به واسطه برادرم با نهج‌البلاغه آشنا شدم به تدبر پرداختم و این زمانی بود كه از مدرسه فارغ‌التحصیل شدم. دكتری كه در روزنامه‌ كار می‌كرد را دیدم و برای روزنامه‌های عربی شروع به نوشتن كردم. سپس به تدریس ادبیات و فلسفه عرب در دانشگاه‌های بیروت پرداختم. امام‌علی(ع) برای این دو موضوع مناسب به نظر می‌رسید هم در ادبیات و هم در فلسفه عرب. اطلاعاتم درباره امام‌علی(ع) خیلی زیاد بود اما باید معلوماتم را بیشتر می‌كردم و شروع كردم به مطالعه درباره این مرد بزرگوار كه بسیار مظلوم واقع شده بود. دوباره نهج‌البلاغه را خواندم و نكات مهمی درباره این مرد عظیم در آن پیدا كردم. او یک رهبر مصلح بود. (صفحه 10)


دلیل گرانی شیر
مدیر یك شركت دامداری گفت: خشكسالی طی چند سال اخیر باعث كاهش تولید مواد اولیه مورد نیاز دامداران و افزایش نرخ این مواد شده است. مهندس صدرالدین بهرامی با بیان این مطلب گفت: افزایش بهای مواد اولیه عامل اصلی اصلاح هر ساله قیمت شیر در كشور است. طبق نظر دامداران نرخ تمام‌شده هر كیلوگرم شیر 180 تومان است. در سال‌جاری بهای شیر طی دو مرحله افزایش یافت. در ابتدای سال از 100 تومان به 120 تومان رسید و از مهرماه این رقم به 130 تومان به‌اضافه 20 تومان جایزه بهداشتی (كاهش بار میكروبی) یعنی جمعا 150 تومان برای هر كیلو شیر پاستوریزه و صنایع شیر رسید. دو سال قبل علوفه مصرفی در دامداری‌ها یونجه و ذرت بوده كه هریك بین 50 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نرخ داشته‌اند، لذا نرخ شیر خام نیز بالا رفته است. (صفحه 4)