مرگ تلخ جوان مبتلا به اوتیسم در آتش اردوگاه

مرگ تلخ جوان مبتلا به اوتیسم در آتش اردوگاه

آتش‌سوزی در اردوگاه شهید باهنر تهران به مرگ و مصدومیت دو جوان مبتلا به اوتیسم منجر شد. آتش‌نشانان بعد از 80 دقیقه عملیات توانستند شعله‌های آتش اردوگاه را خاموش کنند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 14 و 59 دقیقه پنجشنبه هفدهم مهر امسال فردی با مرکز 125 آتش‌نشانی تهران تماس گرفت و خبر داد، اردوگاه شهید باهنر در حوالی تجریش پایتخت آتش گرفته است. بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی  برای بررسی ماجرا و امدادرسانی در محل حاضر شدند. آنها همزمان با حضورشان در محل مشاهده کردند، ساختمانی حدود 400 متر یک طبقه در آن اردوگاه آتش گرفته است. در این سوئیت کودکان مبتلا به اوتیسم و مربیان آنها حضور داشتند. آتش‌نشانان به خاموش‌کردن شعله‌های آتش پرداختند و از جلوگیری آن به دیگر بخش‌های ساختمان  جلوگیری کردند. این در حالی بود که آتش‌نشانان در جریان امدادرسانی، پسری 19 ساله را یافتند که دچار سوختگی شده و کناری افتاده بود. او را  تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند و در ادامه این عملیات آتش‌نشانان متوجه شدند در اتاقی که کانون آتش‌سوزی بوده، جسدپسر 25 ساله دیگری هم که او نیز به اوتیسم مبتلا بوده، افتاده است. پرونده‌ای دراین‌باره در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و تحقیقات برای روشن‌شدن ابعاد این ماجرا ادامه دارد.
 همچنین مجتبی خالدی،سخنگوی سازمان اورژانس کشور دراین‌باره به جام‌جم گفت: این آتش‌سوزی یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت که مصدوم جوان که دچار سوختگی ۷۰درصد شده در بیمارستان شهید مطهری بستری و تحت درمان است.
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز دراین‌باره گفت: موسسه خیریه صابرین بهشت، افراد مبتلا به اوتیسم را هر پنجشنبه برای تفریح و هواخوری به اردوگاه شهید باهنر می‌آورد که در حادثه پنجشنبه نیز بچه‌های اوتیسم همراه مربیان در یکی از خوابگاه‌ها برای استراحت حضور داشتند که این آتش‌سوزی رخ داد.