کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

واژگونی اتوبوس ایلام-مشهد منجر به مصدومیت 35 نفر شد. دو اتوبوس مردان و زنان در قالب کاروان زیارتی از ایلام عازم مشهد بودند که صبح دیروز اتوبوس حامل مردها به دلایلی نامعلوم در محدوده ده‌نمک گرمسار واژگون شد. این اتوبوس 49 مسافر داشت که 35 نفرشان مصدوم و روانه بیمارستانی در گرمسارشدند که حال سه نفرشان وخیم است.
پنج نفر از عاملان گروگانگیری فردی در کمتر از 72 ساعت در شهرستان سیریک بازداشت شدند. فردی در شهرستان سیریک هنگام بازگشت به خانه‌اش از سوی چهارسرنشین خودروی پژو ربوده شد و پلیس تحقیقات برای دستگیری آدمرباها و نجات گروگان را آغاز کرد. این در حالی بود که فردی با خانواده گروگان تماس گرفته و برای آزادی او پول درخواست کرده بود. در ادامه تحقیقات رد پنج نفر به دست آمد و در دو عملیات جداگانه پلیسی در شهرستان قشم بازداشت شده و گروگان نجات‌یافته و نزد خانواده‌اش بازگشت. سرکرده باند اعتراف کرد که به دلیل اختلاف مالی با همدستانش  نقشه آدمربایی را اجرا کردند که ناکام ماند و در کمتر از 72 ساعت بازداشت شدند.
مردی که با وعده سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و فروش عتیقه  هشت میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، بازداشت شد. سه مرد و یک زن با حضور در پلیس آگاهی سمنان از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. با تحقیقات از آنها معلوم شد متهم با وعده سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و  فروش عتیقه از آنها هشت میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده است. سرانجام رد متهم فراری در یکی از شهرهای شمالی کشور به دست آمد و بازداشت شد و به کلاهبرداری میلیاردی از شاکیان اعتراف کرد.
مردی که با شلیک گلوله فردی را کشته و متواری شده بود، تسلیم پلیس شد.
مردی در بیرن از روستای کلگه پهن از توابع «حومه غربی» شهر دهدشت با شلیک گلوله سلاح ساچمه زنی به قتل رسید. با تحقیقات اولیه معلوم شد که او با عامل جنایت که پسری 20 ساله بوده نسبت فامیلی داشته و در پی اختلاف با هم دست به این جنایت زده است. متهم متواری بود تا این‌که سرانجام به دادسرا رفت و خود را تسلیم کرد.
مردی که سیزده سال قبل در کرمانشاه فردی را کشته و مخفیانه زندگی  می‌کرد، بازداشت شد. این مرد سال 1386 در جریان درگیری در کرمانشاه با فردی او را به قتل رساند و از آن موقع متواری و پلیس در جست‌وجوی وی بود که سرانجام رد او که زندگی مخفیانه‌ای داشت بعد از 13 سال فرار در شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی به دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی به آنجا اعزام شدند و متهم بازداشت شد. او به این جنایت اعتراف کرد و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی کرمانشاه منتقل شد.
تصادف پراید با تریلر در محور یزد به میبد منجر به مرگ سه نفر شد. این تصادف به پلیس و آتش‌نشانی گزارش شد و زمانی که نیروهای  امدادی در محل تصادف پراید با تریلر حاضر شدند، معلوم شد سه نفر در تصادف در دم فوت شده‌اندکه اجساد آنها به پزشکی قانونی و دو مصدوم در بیمارستان بستری شدند.
 مردی که با چاقو کشیدن قصد داشت از پس دادن پولی که قرض گرفته بود، خودداری کند به قتل رسید. این متهم 28‌ساله در محله پیروزی سوپر مارکت داشت و تیرماه امسال یکی از دوستانش را با ضربه چاقو به قتل رساند و متواری بود که سرانجام بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات پلیسی گفت: اسفند سال گذشته دوستم که بیکارشده بود به مغازه‌ام آمد و از من دو میلیون تومان پول قرض گرفت و رفت اما دیگر پول را پس نداد. آن شب او را در خیابان دیدم و خواستم پولم را پس دهدکه دعوا کرد. رفت و ساعاتی بعد بازگشت و دوباره با من دعوا کرد و با عربده‌کشی او درگیری بالا گرفت. او سمتم چاقو انداخت که آن را گرفتم و ضربه‌ای به کتف وی زدم و فکر نمی‌کردم فوت کند و از ترس فرار کرده بودم که
دستگیر شدم.
بیست‌وسه نفر در شیراز پس از مصرف قهوه مسموم شدند. این افراد بعد از مصرف قهوه غیربهداشتی حالشان بد شده و به‌دلیل مسمومیت روانه بیمارستان شدند که با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافتند و حال‌شان رضایتبخش است.