امیدوارم دست از سر استقلال بردارند

بهتــاش فریبــا در گفت‎وگو با جام‎جم

امیدوارم دست از سر استقلال بردارند

«خوشبینی». این چیزی است كه بهتاش فریبا نسبت به استقلال دارد و سعی می‎كند به دور از هر گونه منفی‎بافی آینده خوبی را برای استقلال پیش‎بینی كند. پیشكسوت استقلال كه بابت انتخاب فكری به عنوان سرمربی استقلال راضی است در گفت‎وگو با جام‌جم از شرایط این روزهای استقلال و سرمربی جدیدش می‎گوید.



 انتخاب محمود فكری به عنوان سرمربی استقلال را چگونه ارزیابی می‎كنید؟
انتخاب فكری به عنوان سرمربی استقلال انتخاب خوبی بود. او از بازیكنان متعصب و غیرتمند و البته با نظم و انضباط استقلال در سال‎های گذشته محسوب می‌شود. محمود فكری هر جایی هم كه تا امروز مربیگری كرده این نظم و انضباط را با خودش برده و به نظر من این انضباط باعث پیشرفت فكری شده است.
 نكته مهم در رابطه با سرمربی استقلال كارنامه‎ای است كه او پیش از این در لیگ برتر از خود بر جای گذاشته. این كارنامه برای سرمربیگری در استقلال كافی هست؟
او كارنامه نسبتا خوبی در فوتبال از خود بر جای گذاشته است. البته زمان زیادی نیست كه ایشان در لیگ برتر مربیگری می‌كند ولی او در همین مدت نشان داده چه توانایی‎های مثال‎زدنی دارد. مهم‎ترین نكته در رابطه با فكری این است كه شناخت كافی نسبت به استقلال دارد. احساس می‎كنم بعد از مدت‎ها یك مربی به استقلال آمده كه اعتقاد به خرد جمعی دارد. زمانی كه فكری هنوز سرمربی استقلال نشده بود از تمامی پیشكسوتان خود رخصت طلبید. این رخصت گرفتن چیزی است كه اكنون كمتر كسی در فوتبال ما انجام می‎دهد.
 استقلال با فكری در لیگ بیستم چه خواهد كرد؟
همه ما می‌خواهیم استقلال به جایگاه اصلی خودش برگردد. امیدوارم برخی دست از سر این تیم بردارند و بگذارند استقلال كار خودش را انجام بدهد. پیش‌بینی می‌كنم این اتفاق با درایت محمود و كمك بزرگ‌ترها رخ دهد.
 اما برخی اعتقاد دارند محمود فكری از لحاظ تجربه گزینه چندان خوبی برای سرمربیگری در استقلال نبود.
برخی می‎گویند محمود فكری و كادرش از لحاظ تجربه شاید دچار اشكال باشند اما به نظر من نصرا... عبداللهی به عنوان مدیرفنی و پرویز مظلومی به عنوان سرپرست می‎توانند نقطه آسیب‎پذیری استقلال از لحاظ كم بودن تجربه كادرفنی را تقویت كنند. از تجربیات این دو بزرگ فوتبال استقلال یعنی عبداللهی و مظلومی باید به بهترین شكل ممكن استفاده شود.
 نظر شما در رابطه با بازیكنان كنونی استقلال چیست؟
استقلال نفرات خوبی را در اختیار دارد. الان شرایط تیم حساس است و باید بازیكنان حفظ شوند از جمله میلیچ و دیاباته. نكته مهم‎تر این است كه پنجره‌های استقلال باید باز شود تا بازیكنان جدیدی به تیم جذب شوند. اینها وظایف مهمی هستند كه مدیریت استقلال باید انجام بدهد.     
 نیاز اصلی استقلال به بازیكن در كدام پست هاست؟
به نظر من بازیكنان كنونی استقلال هم می‎توانند جانشین شایسته‎ای برای بازیكنانی باشند كه رفته‎اند یا قرار است بروند. از بازیكنان فعلی استقلال محمدحسین مرادمند را خوب می‎شناسم و می‎دانم فوتبال زیبایی در زمان مربیگری گل‎محمدی در شهر خودرو از خود در این تیم نشان می‎داد. اما در رابطه با اكثر بازیكنان باید منتظر بمانیم فصل آغاز شود. البته در این میان حفظ علی كریمی بسیار مهم است، او مهره ارزشمندی برای استقلال است و فصل گذشته هم از نظر من بهترین هافبك وسط ایران بود. حفظ او خیلی مهم است اما اگر نشد جایگزین مناسب برای او هست، از جمله فرشید اسماعیلی یا رضاوند. زمان باید بگذرد تا این بازیكنان خود را نشان بدهند.
 استقلال كار خود را برای این فصل خیلی دیر شروع كرد. نظر شما در این باره چیست؟
دلایل آن مشخص است. سستی مدیران را همه ما خوب درك می‎كنیم كه منجر به بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات و دیر انتخاب شدن سرمربی شد. خیلی از تیم‎های لیگ‌برتری كار خود را آغاز كرده‎اند اما استقلال دیرتر از همه تمرینات را شروع كرد. هواداران باید مثل همیشه صبور باشند تا این مقطع هم بگذرد. كاپیتان با‌غیرت ما اكنون به تیم برگشته است كه این می‎تواند یك امیدواری خوب باشد.
 پیش‎بینی شما از ابتدای فصل بیستم برای استقلال چگونه است؟ به نظر نمی‎رسد  استقلال شروعی عالی در این فصل داشته باشد.
همیشه همین‎طور است. پیش‌بینی می‌كنم دو سه بازی اول فصل خیلی سخت باشد اما زمان كه بگذرد خیلی از مشكلات هم حل می‌شود. تیم باید ابتدا جا بیفتد. به نظر من استقلال می‎تواند در فصل پیش رو موفق باشد. فقط باید صبر كنید.