پاسخ چین به اتهام‌زنی‌های آمریکا

پاسخ چین به اتهام‌زنی‌های آمریکا


پکن سیاستمداران و مسؤولان آمریکایی را به دروغگویی متهم کرد و نظرسنجی‌ها درباره کاهش مقبولیت چین در کشورهای غربی را نتیجه «دروغ پراکنی و نشر اطلاع‌رسانی نادرست در ایالات متحده» دانست.
به گزارش یورونیوز، این واکنش پس از آن صورت گرفت که برخی سیاستمداران با استناد به یک نظرسنجی تازه منتشر شده در ایالات متحده مدعی شدند وجهه و اعتبار چین در کشورهای غربی به شدت تخریب شده است. بر اساس این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات «پیو»، اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن دی.سی منتشر شد، وجهه و میزان مقبولیت چین در بسیاری از کشورهای غربی در پایین‌ترین حد خود قرار گرفته است.این اعتبارِ به شدت نزول یافته آن‌طور که نتایج نظرسنجی یادشده به آن اشاره دارد حاصل نگاه غالبا انتقادی افکار عمومی در کشورهای غربی نسبت به نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا و بیماری کووید -۱۹ است.به موجب نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو که در ۱۴کشور جهان انجام شده ۷۳درصد آمریکایی‌ها دیدگاه بدی نسبت به چین دارند که این میزان از زمان ورود دونالد ترامپ به
کاخ سفید در سال۲۰۱۷ تاکنون 20درصد افزایش نشان می‌دهد.نرخ مقبولیت و اعتبار چین در استرالیا، کشوری که تحت تحریم‌های تجاری چین قرار دارد، بسیار پایین‌تر از آمریکاست. نظرسنجی یادشده نشان می‌دهد ۸۱درصد مردم استرالیا نسبت به چین دیدگاه منفی دارند و این میزان طی یک سال گذشته ۲۴درصد افزایش داشته‌است.
بر این اساس،‌ وجهه و نرخ مقبولیت غول اقتصادی آسیا و جهان همچنین در کشورهای بریتانیا، کانادا، آلمان، هلند، اسپانیا و سوئد و نیز در کشور آسیایی کره‌جنوبی به شدت افت کرده‌است.