هراس دشمن از شکل‌گیری قدرت اسلامی

رئیس رسانه ملی در دیدار با اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد:

هراس دشمن از شکل‌گیری قدرت اسلامی



رئیس سازمان صداوسیما در دیدار دبیر کل و اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب، از راهبردها و برنامه‌های رسانه ملی برای تقویت وحدت در جهان اسلام گفت و بر اهمیت تشکیل مرکز مطالعات شیعه و سنی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این دیدار بابیان این‌که نظام سلطه می‌کوشد از شکل‌گیری قدرت اسلامی در منطقه جلوگیری کند،عنوان کرد: مطالعات نظام سلطه و در رأس آن آمریکایی‌ها هم نشان می‌دهد قدرت آینده در منطقه اسلامی شکل خواهد گرفت و تمدن سازی جدید با توجه به گسترش دین اسلام، طراوت انقلاب اسلامی و استعداد سرزمین‌های اسلامی در این منطقه واقع خواهد شد. وی افزود: نظام سلطه می‌داند چنین قدرتی در مقابل دنیای غرب خواهد ایستاد و همین موضوع موجب شده است با تمام قوا در برابر شکل‌گیری چنین قدرتی بایستد و با ایجاد اختلافات قومی و دینی، مانع وحدت مسلمانان و موجب اختلافات خون‌بار در این منطقه شود. رئیس رسانه ملی با اشاره به این‌که کانون این برنامه‌ها ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، تصریح کرد: بعد از تحریم مالی و جنگ اقتصادی هنوز این تفرقه‌افکنی از اولویت‌های نظام سلطه در مقابل ماست و باید کوشید این اتفاق هیچ‌گاه رخ ندهد.
دکتر علی عسکری با تأکید بر اهمیت توجه به قدرت مسلمانان چه در سطوح کلان راهبردی و چه در سطح داخلی گفت: این موضوع، پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است و همان‌طور که سال‌ها قبل پیشنهاد کردم، باید مرکزی برای مطالعات شیعه و سنی ایجاد شود تا هم به تحلیل اوضاع بپردازد و هم راهبردها را مشخص کند.
وی با تأکید بر این‌که صداوسیما می‌تواند چه درزمینه تشکیل این مرکز در رسانه ملی و چه کمک به تشکیل آن در مجمع تقریب مذاهب فعالانه عمل کند، عنوان کرد: این مرکز باید از بالاترین سطوح راهبردی تا مسائل تاکتیکی مطالعه کند و توصیه‌نامه ارائه دهد. رئیس سازمان صداوسیما از آمادگی همکاری رسانه ملی با این مجمع در همه زمینه‌ها از تولید برنامه با قالب‌های متنوع ترکیبی، گفت‌وگومحور و نمایشی تا پوشش خبری رویدادها خبر داد و از اعضای این مجمع خواست پیشنهادهایشان را در این زمینه ارائه کنند. حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز در این دیدار با تبیین اوضاع امروز کشورهای اسلامی و تلاش نظام سلطه و مرتجعان برای القای تفکرات افراطی و تفریطی، از تفرقه‌افکنی به‌عنوان محوری‌ترین عملیات دشمنان اسلام در منطقه یادکرد و گفت: دشمنان اگر بتوانند با جنگ‌افروزی و اگر موفق نشوند با هجمه‌های رسانه‌ای به دنبال تنازع در میان مسلمانانند و کشور ما نیز از آفات این تفرقه‌افکنی میان مسلمانان بی‌نصیب نمانده است.
وی با تأکید بر این‌که باید در مقابل این فتنه دشمنان هوشیارانه عمل کرد، افزود: موضوع وحدت در کشور ما موضوع امنیت ملی ما و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است،چراکه طلایه‌دار پرچم استکبارستیزی هستیم و در نوک پیکان حمله دشمنان قرار داریم. وی بابیان این‌که وظیفه ما در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان اقداماتی اساسی و بنیادین است، گفت: وظیفه همه ما و مدیرانی که در حوزه جنگ نرم فعالیت می‌کنند، تحقق تمدن اسلامی در سایه وحدت مسلمانان است و رسانه ملی به‌عنوان مهم‌ترین دستگاه رسانه‌ای کشور، بار سنگینی بر دوش دارد. وی با اشاره به راه‌اندازی رادیو وحدت تصریح کرد: این طلیعه و نشانی از همت رسانه ملی برای وحدت اسلامی است و امیدواریم اهمیت مسأله وحدت در قبال سایر موضوعات به‌خوبی تبیین شود.