مرور و عبور

مرور و عبور

رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی عامل بحران خاورمیانه
آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل‌قوا روز گذشته در جمع 110 هزار نفر از بسیجیان استان تهران، وجود جوانان پرنشاط، مومن و پرانگیزه بسیجی در کشور را مایه شکرگزاری به درگاه پروردگار ذکر کرده و با تجلیل از انتفاضه پرشکوه ملت فلسطین گفتند: رژیم صهیونیستی ریشه بحران خاورمیانه است و برای پایان‌دادن به این بحران باید ریشه آن خشکانده شود. رهبر معظم انقلاب با اشاره به توطئه‌ها و تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با انتفاضه اسلامی ملت فلسطین تصریح کردند: فلسفه وجودی رژیم غاصب اسرائیل ایجاد اختلاف بین امت اسلام است و همان‌گونه که تجربه گفت‌وگوی برخی ساده‌لوحان با این رژیم نشان می‌دهد، نمی‌توان از صهیونیست‌ها انتظار عدالت و انصاف داشت از همین رو قراردادهایی که در شرم‌الشیخ بسته شده، هیچ تاثیری ندارد و باعث شرم امضاکنندگان آن است.( صفحات‌یک‌ودو)




اعتصاب بزرگ در فرانسه
در پی اعتصاب اتحادیه خلبانان فرانسه، 100 پرواز شرکت هواپیمایی ایرفرانس روز گذشته لغو شد. به گزارش رویترز، این اعتصاب که از دیروز آغاز شده قرار است چهار روز ادامه داشته باشد. این اعتصاب، اعتراضی است به برنامه ساعت کاری موظفی در فرانسه و دولت با تصویب یک قانون زمان کار را به 35 ساعت در هفته افزایش داد تا راهی باشد برای مبارزه با بیکاری.(صفحه13)




گفت‌وگو با بهاره رهنما، بازیگر سریال «داستان یک شهر»
بهاره رهنما در سریال داستان یک شهر به کارگردانی اصغر فرهادی نقش گلی را بازی می‌کند. او درباره این نقش به جام‌جم گفت: شخصت گلی، واقعی و باورپذیر است و در عین حال ساده است و مستقل. این بازیگر درباره چگونگی انتخابش برای بازی در این نقش گفت: از ابتدا قرار بود فقط در نوشتن متن‌ها با آقای فرهادی همکاری کنم ولی هنگام خواندن متن‌های نوشته‌شده از شخصیت گلی خوشم آمد و پیشنهاد دادم آن را بازی کنم. نقش گلی را نمی‌توانم با دیگر نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام مقایسه کنم چون گلی خیلی نزدیک به شخصیت خودم است.(صفحه3)




جشنواره فیلم‌های کودکان در خط پایان
عصر جمعه 29 مهرماه مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ها کودکان و نوجوانان در اصفهان به کار خود پایان داد. برگزیدگان این جشنواره عبارتند از: بخش بین‌الملل: بهترین کارگردان: دنیس باردیانو کارگردان فیلم دنیای مارتی و بهترین فیلم: زمانی برای مستی اسب‌ها ساخته بهمن قبادی. جایزه انجمن نویسندگان و منتقدان سینما هم به عبدا... علیمراد، کارگردان انیمیشن بهادر تعلق گرفت. از دیگر فیلم‌هایی که پروانه زرین یا دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کردند می‌توان به فیلم‌های مادر(لیلا میرهادی)، ترکش‌های صلح، یکی بود‌یکی‌نبود، رویای سبز، شنگول‌ومنگول، خانه سفید است و... اشاره کرد.(صفحه3)




گفت‌وگو با اندی کول  بهترین مهاجم اروپا
اندی کول بعد از مسابقات منچستر یونایتد و اندرلشت تعداد گل‌های خود را در رقابت‌های اروپایی به 17 رساند و رکورد دنیس لاو در دهه‌های 60و70 را که 14 گل بود، شکست. او درباره احساسش از این رکوردزنی می‌گوید: شرایط خوبی است و فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها آن را فراموش کنم. حالا باید آمادگی خود را حفظ کنم تا بتوانم رکوردهای به‌دست‌آمده را بهبود بخشم. خوشحالم که به این رکورد رسیده‌ام اما باید همچنان حرکت کنم و به وضع موجود قانع نباشم.(صفحه11)