مرور و عبور

مرور و عبور

رهبر انقلاب: فلسطین دیر یا زود آزاد می‌شود
رهبر معظم انقلاب در سالروز عید مبعث در دیدار مسؤولان نظام و سفیران كشورهای اسلامی تصریح كردند: پیام مبعث نبوی، خروج انسان از ظلمات شرك و بی‌عدالتی و تبعیض و جهل و فساد و حركت به سوی نور توحید و معنویت و عدالت و كرامت انسانی است.
ایشان در ادامه فرموند: امروز ظرفیت عالم برای فهم نبوی از گذشته خیلی بیشتر شده است.
آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به حوادث تلخ فلسطین اشغالی گفتند: امسال عید مبعث جهان اسلام متاسفانه با خون مظلومان فلسطینی آمیخته شده اما اگر مسؤولان جهان اسلام به وظایف خود در قبال ملت فلسطین عمل كنند می‌توان این مقطع تاریخ فلسطین را به دوره سرنوشت‌ساز تبدیل كرد. نسل امروز فلسطین توطئه بی‌نتیجه انگلیس و آمریکا و قدرتمندان جهانی برای حذف ملت و كشور فلسطین از عرصه تاریخ را درك كرده و فهمیده است. اگر دولت‌ها و ملت‌‌های اسلامی به وظایف خود یعنی كمك همه‌جانبه به فلسطین عمل كنند، زمان پیروزی نهایی ملت فلسطین و هزینه این پیروزی كاهش خواهد یافت. (صفحه 2)



سیم‌كارت‌ ارزان شد
قیمت سیم‌كارت در تهران همچنان در بازار تهران رو به كاهش است.
به گزارش واحد مركزی خبر،‌ هر دستگاه سیم‌كارت صفر با شماره معمولی، دیروز در بازار تهران با 50هزار ریال كاهش نسبت به روز گذشته، هشت‌میلیون و 250هزار ریال معامله شد.  همچنین هر عدد سیم‌كارت صفر با شماره رند نیز حداكثر 15میلیون ریال به فروش رسید كه نسبت به روز قبل كاهش محسوسی نشان می‌دهد. سیم‌‌كارت كاركرده نیز دیروز در باراز تهران با 50هزار ریال كاهش، هشت‌میلیون و 50 هزار تومان فروخته شد. (صفحه یك)




اولین سیاهپوست میلیون دلاری
خبر دریافت دستمزد 20 میلیون دلاری توسط مارتین لاورنس، واكنش‌‌های متفاوتی را در صنعت سینما برانگیخته است.
لاورنس نخستین بازیگر سیاهپوست سینماست كه چنین دستمزدی را برای بازی در یك فیلم سینمایی می‌گیرد. پیش از این بازیگران سفیدپوستی چون تام كروز، جیم‌كری، مل گیبسن و هریسون فورد چنین دستمزدی گرفته‌اند. شنیده‌ها حاكی است كه در داخل صنعت سینما نسبت به پرداخت چنین دستمزدی به یك بازیگر سیاهپوست نظر‌های منفی ارائه شده است. دستمزد‌های 20 میلیونی را استودیوی سونی برای دو فیلم مامور ملی و رگه آبی 2 به لاورنس خواهد داد. این بازیگر به مدد موفقیت 100میلیونی فیلم خانه مادربزرگه این رقم دستمزد را خواهد گرفت. (صفحه 3)



پس از باران به پخش نزدیك می‌شود
پخش سریال «پس از باران» به كارگردانی سعید سلطانی از آذرماه از شبكه سه شروع می‌شود.
به گزارش جام‌جم، تصویربرداری پس از باران به پایان رسیده و تدوین آن نیز روزهای پایانی را سپری می‌كند. این سریال را اسماعیل عفیفه در 45 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید می‌كند. داستان پس از باران در شمال كشور اتفاق می‌افتد؛ یكی از خان‌های قدیمی با همسرش زندگی خوبی را سپری می‌كند اما بچه‌دار نشدن آنها چالش بزرگی را در زندگی‌شان به وجود می‌آورد تا این‌كه همسر تصمیم می‌گیرد از دختری برای شوهرش خواستگاری كند تا او برای خان فرزندی بیاورد. اما برادر و مادرزن خان كه موقعیت خود را در خطر می‌بینند با نقشه‌های خود حوادث شومی را رقم می‌زنند. محمود پاك‌نیت، كتایون ریاحی، جهانگیر الماسی، رحیم نوروزی و ‌مهوش صبركن برخی از بازیگران این سریال هستند. (صفحه 3)



كاهش دلار و یورو
بیش از 25میلیون و 601هزار سهم از سهام واحد‌های تولیدی و صنعتی پذیرفته شده به ارزش بیش از 108میلیارد و 272 ریال طی هفته جاری در بازار اوراق بهادار تهران معامله شد. این میزان دادوستد در این هفته در مقایسه با معاملات هفته قبل از نظر تعداد سهام معامله‌شده 10 و 81 درصد و از لحاظ ارزش سهام معاملات 41/24 درصد كاهش دارد.
آخرین نرخ خرید و فروش گواهی سپرده ارزی برای دلار در این هفته با 13 ریال كاهش نسبت به هفته قبل 8152 ریال و برای یورو با 121 ریال كاهش برابر 6839 ریال بود. (صفحه 4)