جشنواره بین‌المللی دشمن مشترك

جشنواره بین‌المللی دشمن مشترك


علی فهیم‌دانش، مشاور رئیس و مدیركل امور بین‌الملل سازمان صداوسیما، در نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی دشمن مشترك گفت: امور بین‌الملل رسانه ملی در راستای تحقق تدابیر رئیس صداوسیما و با توجه به شرایط كرونایی، اقداماتی را برای حضور موثر در یادمان‌ها و یادبود‌ها انجام داده است.
وی ادامه داد: ما تجربه تلویزیون اینترنتی اربعین را داشتیم؛ امور مرتبط با جشنواره جهانی تولیدات اربعین هم در حال انجام است. قرار است همزمان با ۱۳ آبان روز جهانی مبارزه با استكبار و با توجه به شرایط كرونا جشنواره‌ای را با عنوان دشمن مشترك برگزار كنیم.
فهیم‌دانش اظهار كرد: همه مشكلات دنیا از آمریكاست و این حرف ما نیست، بلكه حرف همه آزادیخواهان جهان در گستره گیتی است. ایالات متحده آمریكا دشمن شماره یك صلح، آزادی، رفاه، امنیت، آزادیخواهی و آزاده‌اندیشی است. قصد داریم در این جشنواره نشان دهیم كه این حرف ما نیست و حرف خود آمریكایی‌هاست. آنها اعتقاد دارند كه عدالت و صلحی وجود ندارد و این موضوع نشان می‌دهد مردم دنیا از دشمن اول آزادی متنفر هستند. در كنار آمریكا، رژیم صهیونیستی هم وجود دارد كه دشمن شماره یك بشر است؛ به همین دلیل اسم جشنواره خود را «دشمن مشترك» گذاشته‌ایم. آمریكا و رژیم صهیونیستی برای تمدن انسانیت فاجعه هستند؛ همه جای دنیا، از ونزوئلا گرفته تا ویتنام، همه می‌خواهند مستقل باشند و روی پای خودشان بایستند و فرهنگ خود را حفظ كنند. در دنیا بیشترین تهاجم فرهنگی از سوی ایالات متحده آمریكا و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.
مدیركل امور بین‌الملل گفت: جشنواره بین‌المللی دشمن مشترك در پنج بخش فیلم كوتاه، مستند، پویانمایی، محتوای موجود در فضای مجازی، پادكست و بخش ویژه سردار مقاومت و صلح برگزار می‌شود.
وی در پایان افزود: شهادت افتخارآمیز سردار مجاهد حاج‌قاسم سلیمانی به دست رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریكا نشان می‌دهد قواعد بین‌المللی برای آمریكا بی‌معنی است. ما از هنرمندان در همه جای جهان و آزاداندیشان حمایت می‌كنیم. جشنواره دشمن مشترك ۱۳ آبان كلید می‌خورد و در روز جهانی قدس به پایان می‌رسد. جشنواره بین‌المللی دشمن مشترك در پنج بخش فیلم كوتاه، مستند، انیمیشن و محتوای فضای مجازی و پادكست و بخش ویژه سردار مقاومت و صلح برگزار می‌شود.