آخرین تنفس مصنوعی آمریكا به تروریست‌های سعودی

آخرین تنفس مصنوعی آمریكا به تروریست‌های سعودی

حنیف غفاری دبیر بین‌الملل


  خشم ایالات متحده آمریكا از شكست در جنگ یمن، به نقطه اوج خود رسیده است. بن‌سلمان، بن‌زاید و دیگر مهره‌های واشنگتن در منطقه به نماد استیصال در برابر مقاومت تمام‌عیار انصارا... و نیروهای مقاومت یمن تبدیل شده‌اند. زمانی كه رژیم سعودی و متحدان آن در سال 1394 حمله وحشیانه خود را به یمنی‌ها آغاز كردند، تصور می‌كردند در عرض كمتر از دو هفته صنعا، عدن و دیگر مناطق و شهرهای یمن را به تسخیر خود درآورده و این كشور را با حیاط خلوت خود، واشنگتن و تل‌آویو در منطقه غرب آسیا و خلیج عدن تبدیل خواهند كرد.
امروز، در حالی كه ترامپ و وزیر امورخارجه وی مایك پمپئو، آخرین نفس‌های خود را در واشنگتن و كاخ سفید می‌كشند، بار قرار دادن نام انصارا... در زمره گروه‌های تروریستی، سعی كرده‌اند كالبد بیجان سعودی‌ها و اماراتی‌ها را احیا كنند! این آخرین تنفس مصنوعی دولت آمریكا به سعودی‌هاست! قطعا سند شش‌دانگ شكست مشترك محور غربی-عبری-عربی در یمن به‌زودی به نام همه قاتلان ملت یمن صادر خواهد شد. در شرایطی كه كاخ سفید و متحدانش صدای خرد شدن استخوان‌های خود را در یمن حس می‌كنند، این افتخاری برای انصارا... است كه از سوی بزرگ‌ترین تروریسم دولتی جهان، تروریست خوانده شود.
بدون شك، یكی از اصلی‌ترین بازندگان تحولات اخیر در یمن، سازمان ملل متحد خواهد بود. سازمانی به‌اصطلاح بین‌المللی كه دست تروریسم آمریكایی- سعودی را در یمن بازگذاشته و از سوی دیگر، سخت‌ترین فشارهای ممكن را به جبهه مقاومت در یمن (كه به دفاع از سرزمین خود در جنگی نابرابر مشغول است) وارد می‌سازد. بدون شك جنگ یمن با پیروزی انصارا... و ملت یمن در نهایت پایان می‌یابد، اما رسوایی سازمان ملل، تازه شروع شده است.
مسجل است كه سه كشور غربی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، ( آمریكا، انگلیس و فرانسه) كه خود در حمایت سیاسی، نظامی و تسلیحاتی از سعودی‌ها در طول سه سال اخیر(از زمان آغاز جنگ یمن تاكنون) نقش داشته‌اند، هیچ‌گاه درصدد مواجهه با اقدامات وحشیانه محمد بن‌سلمان برنمی‌آیند! گویا از دید مقامات سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی، اساسا اتفاقی در یمن رخ نداده و این كشور نیز جایی در نقشه جغرافیای جهان ندارد. تقسیم‌بندی ملت‌های جهان به شهروندان درجه اول و دوم و.... سیاست اعلام‌نشده ولی علنی غرب در قبال ساكنان كره زمین محسوب می‌شود. بی‌دلیل نبود كه در دوران حضور بان‌كی‌مون در مسند دبیركلی سازمان ملل متحد، وی صراحتا عربستان را از لیست سیاه سازمان ملل خارج كرد تا ذهن سعودی‌ها بیش از پیش روی كشتار بی‌رحمانه یمنی‌ها متمركز شود. در هر حال، شكست نهایی آل‌سعود، حامیان و مزدورانش در یمن نزدیك است. حقیقتی كه تا درك كامل آن، فاصله زمانی چندانی وجود ندارد....