انتصاب رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی

انتصاب رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی


فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی حسنعلی قنبری‌ممان را به عنوان معاون وزیر و رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی کشور منصوب کرد.
وزیر اقتصاد در این حکم، بر اولویت‌های برنامه‌ای ازجمله دستیابی به اهداف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شفاف‌سازی و ارتقای نظام ارزش‌گذاری دارایی‌های مشمول واگذاری، ساختاردهی مجدد و تفکیک وظایف حاکمیتی شرکت‌ها به منظور آماده‌سازی واگذاری، تقویت نظام کنترل اهداف پس از واگذاری در ترتیبات حقوقی و قراردادی واگذاری‌ها و استفاده از روش‌های علمی و نوین در طراحی روش‌های جدید و ترکیبی واگذاری‌ها تاکید کرده است.
رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعاملی گروه سرمایه‌گذاری امید، مدیرعاملی بانک سپه و عضویت در هیأت‌مدیره بانک‌های دی، حکمت‌ایرانیان و پست‌بانک ایران را در کارنامه شغلی خود دارد.
بعد از علی اشرف پوری حسینی که متهم به اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور است و جلسات دادگاه رسیدگی به اتهاماتش هم برگزار شده، علیرضا صالح به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعالیت می‌کرد که چندی قبل استعفا کرد. با استعفای صالح نیز وزیر اقتصاد حسن علایی را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرده بود./ شبکه خبر