تلنگر

تلنگر

متخلف شکار و صید در جغتای‌، به ساخت فیلم‌های مستند درباره حیات‌وحش محکوم شد. این متخلف در برابر اتهام شکار و صید درفصول غیر‌مجاز و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیر‌مجاز درشهرستان جغتای قرارگرفته بود که دردادگاه ‌محاکمه شد.‌ درادامه قاضی دادگاه به او حکم جایگزین حبس داد و قرارشد دو فیلم مستند ۳۰‌دقیقه‌ای با موضوع حیات‌وحش جغتای و شکار غیر‌مجاز و مصاحبه با شکارچیان غیر‌مجاز را تهیه کند.
سرقت از دکل‌های خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت زاهدان - بم، منجر به سقوط این دکل و دو دکل مجاورش شد. این حادثه در ۳۰ کیلومتری بم رخ داد و باعث قطع خطوط ارتباطی سیستان و بلوچستان با استان کرمان شد. خسارت ناشی از سقوط این سه دکل 5/2 میلیارد تومان است.
مردی که  دو نفر از كاركنان یگان امداد شیراز را زخمی کرده بود هدف شلیک پلیس قرار گرفت و زخمی شد. ‌روز شنبه یازدهم بهمن امسال‌، ماموران گشت موتوری یگان امداد شهرستان شیراز هنگام گشتزنی در محدوده دروازه سعدی به فردی كه در حال پرسه‌زنی بود، مشکوک شدند. ماموران برای بررسی موضوع وارد عمل شده و از وی خواستند مدارک هویتی خود را ارائه کند اما این مرد که مسلح به کلت بود، به سمت هر دو مامور تیراندازی کرد و باعث مجروحیت آنها از ناحیه انگشت و كمر شد. این در حالی بود که یکی از ماموران زخمی، پس از اخطار ایست به متهم و شلیک تیر هوایی، به سمت متهم نشانه رفت و او را از ناحیه پا زخمی کرد و با حضور نیروهای کمکی در محل، متهم زخمی بازداشت و همراه ماموران زخمی به بیمارستان منتقل شد. در بازرسی بدنی از متهم، یك قبضه كلت كمری و پنج تیر کشف شد. در سوابق متهم پرونده تهدید به قتل، سرقت مسلحانه، نزاع و درگیری منجر به جرح وجود دارد. تحقیقات از متهم بعداز بهبودی‌اش ادامه دارد. حال دو پلیس زخمی نیز رضایت‌بخش است.
مردی که با همدستی فردی به قصد انتقامگیری خودروی سوناتای وکیلی را در شهرستان دشتی به آتش کشیده بود، بازداشت شد.‌ این متهم چند روز پیش‌ همراه دوستش در ‌یکی از محله‌های شهرستان دشتی خودروی سوناتای ‌یک وکیل را که در آنجا پارک شده ‌بود به آتش کشیدند و ‌فرارکردند. با شکایت وکیل در پلیس آگاهی تحقیقات برای  دستگیری آنها آغاز و سرانجام عامل اصلی این آتش‌افروزی دستگیر شد و همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت‌. متهم پرونده ‌اعتراف کرد به دلیل اختلاف شخصی با مرد وکیل خودروی او را به آتش کشیده است.
نگهبان کندوهای عسل براثر گاز‌گرفتگی فوت شد.‌ فردی با ماموران کلانتری ۱۱شهرستان مهران‌ تماس تلفنی گرفت‌ و از فوت مشکوک ‌مردی در یکی از چادرهای نگهبانی کندوهای عسل دراطراف شهرستان خبرداد. ماموران با حضوردر محل حادثه،  با جسد مردی حدود 37‌ساله داخل چادر نگهبانی رو‌به‌رو شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد او براثر گازگرفتگی فوت کرده است.
یکی از متهمان قتل شهردار چاه دادخدای قلعه گنج در مشهد شناسایی و بازداشت شد.  عیسی دادخدایی‌، شهردار چاه دادخدا و از رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و از بزرگان و سران طایفه‌ دادخدایی بود. او پس از ترک جلسه‌ شورای ورزش و جوانان شهرستان قلعه گنج در مسیر خانه‌اش هدف شلیک گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید‌. تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت ادامه داشت تا این‌که دیروز یکی از متهمان‌ قتل وی‌ با تلاش‌ سربازان گمنام امام زمان (عج) در مشهد شناسایی و بازداشت شد. تحقیقات از وی ادامه دارد و پلیس در جست‌و‌جوی همدست فراری این متهم است.
سرباز اسالمی که  به اتهام  قتل در زندان بود، پس از سه سال توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند.  7دی سال96 سرباز وظیفه پرهام که آن زمان ۱۱ماه از خدمتش در نیروی انتظامی می‌گذشت، در جریان وقوع یک درگیری در حوزه استحفاظی جاجرود به اتهام قتل مردی راهی زندان شد. او در دادگاه مجرم شناخته و به قصاص محکوم شد. سه سال پیگیری‌ها برای جلب رضایت از خانواده مقتول ادامه داشت و تا رهایی او از حبس ادامه یافت تا این‌که خانواده‌اش بعداز سه سال توانستند با پیگیری و پادرمیانی ریش سفیدان، رضایت اولیای دم را جلب کنند.   این در حالی بود که نیروی انتظامی هم قبول کرد از یک و نیم میلیارد تومانی که خانوده مقتول دیه خواسته‌اند، ۹۰۰میلیون تومان را بپردازد. ۶۰۰میلیون تومان  بقیه پول دیه هم با کمک‌های مردمی و فروش زمین کشاورزی خانواده این سرباز جمع‌آوری شد و با پرداخت این دیه به خانواده مقتول سرباز اعدامی از مرگ نجات یافت.