مرور و عبور

مرور و عبور

دیدار اسقف اعظم اتریش با رهبر معظم انقلاب
آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر دیروز در دیدار کاردینال کریستوفر شومبرن، اسقف اعظم اتریش با اشاره به نقاط مشترک ادیان الهی تاکید کردند: دین موهبتی الهی است که تحقق آرزوهای بزرگ بشریت و رهایی انسان از رنج‌های تاریخی خود در گرو عمل به دستورات آن خواهد بود.
ایشان با اشاره به راه‌های مشابه ادیان الهی برای نجات انسان‌ها از رنج‌های تاریخی بر لزوم شناسایی نقاط مشترک و نزدیک ادیان در زمینه‌های مختلف تاکید کردند: یکی از رنج‌های بزرگ بشر در طول تاریخ بی‌عدالتی است که حضرت مسیح و پیامبر گرامی اسلام(ص) و دیگر پیامبران عمر خود را در راه تحقق عدالت صرف کردند.
امروز فلسطین اشغالی صحنه بی‌عدالتی و ظلم بزرگ صهیونیست‌ها بر ضدمسلمانان و مسیحیان است که حتی مورد اعتراض یهودیان معتقد هم قرار گرفته است. (صفحه‌یک)



گفت‌وگو با رونالدو، ستاره آسیب‌دیده اینترمیلان
روند بهبودت چگونه است؟ چندین ماه دشوار را پشت سر گذاشته‌ام. هر روز صبح و عصر تمرین می‌کنم و روند خوبی پیدا کرده‌ام. حالا می‌توانم شوت بزنم و در باز‌ی‌های سبک فوتبال با دوستانم شرکت کنم. درست مانند کودکانی که دوبه‌دو یا سه‌به‌سه بازی می‌‌کنند.
اینتر واقعا به تو نیاز دارد. این تیم بدون تو کابوس داشته است؟ اینتر به من آن‌گونه که اکنون هستم نیاز ندارد. تیم به رونالدویی نیاز دارد که پیاپی گلزنی می‌کند. پس باید صبر کرد. ممکن است حتی تیم با من شرایط خوبی پیدا نکند اما کاملا اطمینان دارم ما دوباره اوج می‌گیریم.



اعلام تاریخ ثبت‌‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری
غلامحسین بلندیان درخصوص نحوه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده گفت: ستاد امنیت انتخابات متشکل از سه کمیته شامل کمیته اطلاعات، انتظامی و پشتیبانی تشکیل و فعال شده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: در تاریخ 12 تا 16 اردیبهشت سال آینده به مدت پنج روز ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری انجام خواهد شد و دست‌اندرکاران انتخابات در این مقطع باید گروه‌ها و چهر‌ه‌های سیاسی و فکری را برای فعال کردن انتخابات تشویق کنند. (صفحه‌یک)



هشدار کوفی عنان درباره شیوع ایدز
کوفی عنان، دبیرکل سازمان‌ملل در نشست ویژه این سازمان که در خصوص ایدز برگزار شد، گفت: تا پایان سال 2001 بیش از 21میلیون نفر بر اثر بیماری ایدز جان خود را از دست می‌دهند.
بر اساس تحقیقات انجام‌شده، در حال حاضر بیش از 36میلیون نفر ناقل ویروس اچ‌آی‌وی هستند که در این آمار سهم بزرگسالان 70درصد و سهم کودکان آفریقایی 80درصد اعلام شده است. به عبارت دیگر 4/3درصد مرگ‌ومیرها در آفریقا ناشی از بیماری ایدز است. شبکه‌ تلویزیونی یورونیوز در گزارشی تکان‌دهنده اعلام کرد: فعالیت گروه‌های فحشا در کشورهای آفریقایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هر روز تعداد زیادی از زنان با میانگین سنی 15تا 21 سال در خیابان‌های ژوهانسبورگ جان می‌دهند. در کامرون، نیجریه و گابن هم روزانه بیش از 50 دختر به گروه‌های فحشا و فساد می‌پیوندند که سن آنها حداکثر 21 سال است. (صفحه22)



فیلمسازی خالق تایتانیک در فضا
جیمز کامرون می‌خواهد در فضا فیلم‌ بسازد.
او در گفت‌وگویی اعلام کرد، مایل است فیلمی درباره ایستگاه فضایی کارگردانی کند. به گفته کامرون، این اتفاق تنها به شرطی رخ می‌دهد که فیلم از یک بودجه خوب و کامل بهره‌مند شود. هزینه تولید این فیلم بسیار بالاست.
کامرون بعد از موفقیت تایتانیک فیلم سینمایی تازه‌ای را مقابل دوربین نبرده و در این فاصله او فقط یک مجموعه علمی- تلویزیونی به نام فرشته تاریکی را کارگردانی کرده است. (صفحه3)