«سلام» گرم «مامان» به گیشه چین

«سلام» گرم «مامان» به گیشه چین


«کارآگاه چینی تاون3» نتوانست برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای چین شود و رقابت را به حریف خود «سلام مامان» باخت. سلام مامان که همزمان با این کمدی اکشن اکران عمومی شده بود به مدد تعریفات و تبلیغات شفاهی تماشاگران سینما توانست دور را از دست کارآگاه چینی تاون3 بگیرد. سلام مامان با فروشی 134میلیون دلاری در سه روز آخر هفته، مقام اول را از آن خود کرد. فروش 10روز اول این کمدی خانوادگی به رقم کلان و دور از انتظار 620میلیون دلار رسیده است.
سومین قسمت کارآگاه چینی تاون هم با فروشی 46میلیون دلاری در ردیف دوم جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای کشور نشست. فروش 10 روزه این فیلم هم به رقم 620 میلیون دلار رسیده است. تحلیلگران اقتصادی سینما از موفقیت بی‌نظیر این دو محصول بومی در دوران شیوع کرونا، ابراز تعجب و شگفتی کرده‌اند. این فیلم‌ها همراه چهار محصول جدید چینی دیگر به مناسبت سال نوی چینی که دو هفته قبل بود، راهی پرده سینماهای کشور شدند.
موفقیت بالای یک میلیارد دلاری 10روزه این دو فیلم چینی در جدول گیشه نمایش، همزمان با کسادی بازار نمایش محصولات آمریکایی در آمریکای شمالی است. اهل‌فن با عنایت به همین موفقیت کلان است که می‌گویند چین در حال حاضر حرف اول را در گیشه جهانی سینما
می‌زند./ باکس آفیس