مرور و عبور

مرور و عبور

انتقاد رهبر انقلاب از استفاده ابزاری سیاسی از جوانان
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمع زیادی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، مسؤولان و مربیان تربیتی سراسر کشور از صفا و نورانیت، دینداری و ایمان جوانان به عنوان پدیده ممتاز انقلاب اسلامی یاد کردند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تصریح کردند: جوان مظهر تحرک، نشاط، قدرت، استعداد و حوصله است که استفاده صحیح از این ذخیره ارزشمند می‌تواند اعجازآفرین باشد. ایشان با اشاره به برخی گرایش‌های افراطی و تفریطی در مورد جوانان فرمودند: نادیده گرفتن شخصیت، فهم و توانایی‌های جوان و یا تلاش برای استفاده ابزاری از جوان در میدان‌های سیاسی و حزبی گرایش‌های انحرافی و غلط و تضییع نعمت الهی جوانان است. (صفحه‌یک)




خاک‌سفید  پاکسازی شد
آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی، رئیس قوه قضاییه از نیروهای انتظامی و بسیج برای شرکت در عملیات منطقه خاک‌سفید قدردانی کرد. ایشان در جلسه مسؤولان عالی قضایی گفت: امید است با انهدام این مرکز، جرایم و مفاسد در شهر تهران کم شود. آنچه بعد از این مهم است وضعیت افرادی است که در این شهرک زندگی می‌کردند و مسؤولان ذی‌ربط باید امکانات لازم برای نگهداری آنان را فراهم کنند. آیت‌ا... شاهرودی درباره مجازت مجرمینی که در این محله زندگی می‌کردند نیز گفت: قوه قضاییه از ابتدا پشتوانه قضایی نیروهای عملیاتی بوده و اکنون نیز قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم آنها تعیین شده است. (صفحات یک و 14)




پارکینگ‌سازی برای آپارتمان‌ها اجباری شد
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری فقط در صورت تامین پارکینگ برای واحدهای مسکونی پروانه ساخت صادر می‌کند. قاسم تقی‌زاده‌خامسی در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی و معماری، در مناطق یک تا 8 تنها برای ساختمان‌هایی پروانه ساخت صادر می‌شود که صددرصد پارکینگ واحدهای آن ساختمان تامین شود و در مناطق 9 تا 20 شهرداری تهران نیز در صورت تامین حداقل 80درصد پارکینگ واحدها پروانه ساخت صادر می‌شود. تقی‌زاده با تاکید بر این‌که تغییر در میزان تراکم شایعه‌ای برای گران کردن آپارتمان در تهران است، گفت: جایگزینی مصوبه 269 شورای عالی شهرسازی تاثیری در قیمت آپارتمان نخواهد داشت چراکه در میزان فروش تراکم تغییری ایجاد نشده است. (صفحه 13)



پوند 3 تومان گران شد
بهای پوند انگلیس دیروز در معاملات بازار غیرمجاز ارز تهران به 11450 ریال رسید که نشانگر 30 ریال افزایش قیمت بود. بهای دلار و مارک آلمان نیز دیروز به ترتیب 8000  و 3720 ریال بود. بهای دلار 10 ریال کاهش یافت و مارک 10 ریال گران شد. (صفحه 4)


کوپن ویژه بازنشستگان اعلام شد
کالابرگ‌های مرحله دوم ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت قند، روغن، چای و تن ماهی اعلام شد. از سرکالابرگ‌های مرحله دوم سال 1378 بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی کالابرگ شماره 112 به مقدار 9کیلوگرم قند کله، کوپن شماره 208 و 209 هرکدام به میزان یک حلب روغن نباتی جامد پنج‌کیلویی، کالابرگ شماره 210 شامل نیم‌کیلو چای خارجی و نیم‌کیلو چای داخلی به‌اضافه
شش قوطی تن ماهی اختصاص یافت. (صفحه 4)


هری‌پاتر و سنگ جادو مشکل ندارد
استودیوی برادران وارنر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد تولید فیلم هری‌پاتر و سنگ جادو  هیچ مشکلی ندارد و گروه سازنده مشغول کار است. این استودیو اخبار مطبوعات انگلیس را که ادعا کرده بودند زمان تولید فیلم از حد تعیین‌شده بیشتر شده است و سازندگان فیلم در رابطه با مقدار و نوع حضور بازیگران خردسال با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند رد کرد. سخنگوی استودیو گفت: بازیگران خردسال طبق قراردادشان باید
20 روز بیشتر از زمان تعیین‌شده برای فیلمبرداری همراه گروه سازنده باشند. (صفحه 3)