تبرئه عروس و نوه از قتل پیرزن

درخواست فرزندان مقتول برای پرداخت دیه از بیت‌المال

تبرئه عروس و نوه از قتل پیرزن

فرزندان زن سالخورده، پس از تبرئه عروس و نوه خانواده از اتهام قتل، درخواست کردند دیه مادرشان از بیت‌المال پرداخت شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از عصر دهم دی95 با گزارش قتل زن سالخورده‌ای به نام طلعت در خانه‌اش در شرق تهران آغاز شد. آثار ضرب‌وجرح روی بدن این زن دیده می‌شد و قاتل بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده بود. با توجه به این‌که عروس خانواده به عنوان آخرین فرد به خانه پیرزن رفته بود، فرزندان مقتول از او به عنوان قاتل شکایت کردند. زیبا 50ساله با این شکایت دستگیر شد اما در تحقیقات منکر قتل شد و گفت: روز قبل، پیرزن را نزد دکتر برده و بعد به خانه برگشتم و هیچ نقشی در مرگ او نداشتم. در ادامه زیبا در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت و در جلسه محاکمه سه خواهرشوهر و برادرشوهر زیبا برای او قصاص خواستند.
یکی از دختران مقتول گفت: مادرم مدتی نزد زیبا و برادرمان زندگی می‌کرد و خرج زندگی آنها را می‌داد. بعد از این‌که مادرم مستقل شد، زیبا به خانه مادرم رفت‌وآمد داشت و به‌خاطر کینه‌ای که از مادرمان داشت او را کشت. بعد از قتل مادرمان از خانه‌اش سرقت شده بود.
زیبا وقتی در جایگاه قرار گرفت، منکر قتل شد و گفت: من و شوهرم همیشه به خانه مادرش رفت‌وآمد داشتیم و کارهای شخصی او را انجام می‌دادیم. من از پولی که سرقت‌شده بی‌خبر بودم. آخرین‌بار به خانه مادرشوهرم رفتم و بدون هیچ مشکلی آنجا را ترک کردم و نمی دانم بعد از من چه کسی به خانه او رفته و مرتکب قتل شده است.
قضات بعد از رسیدگی، زیبا را تبرئه کردند که این بار فرزندان مقتول، پسر زیبا را به عنوان مظنون معرفی کردند و او هم شاهدانی را به دادگاه معرفی کرد که نشان می‌داد در زمان قتل در خانه مادربزرگش نبوده است. دومین متهم هم تبرئه شد و بعد از پنج سال فرزندان مقتول درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. آنها در جلسه رسیدگی به این درخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری به قضات گفتند: با گذشت نزدیک به پنج سال هنوز قاتل مادرمان شناسایی نشده و امیدی به شناسایی قاتل نداریم به همین دلیل درخواست داریم دیه او از بیت‌المال پرداخت شود.
پس از رسیدگی به این پرونده، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.