کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 پلیس جنایی پایتخت در جست‌وجوی  دو پسر جوان است که در جریان درگیری خونینی در بوستانی مرتکب قتل شدند و گریختند.   پنجشنبه گذشته یکی از ماموران کلانتری شهرک ولیعصر به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران  اطلاع داد درگیری خونینی در یکی از بوستان‌های محله شهرک ولیعصر پایتخت رخ داده که در جریان آن پسر 24ساله‌ای به قتل رسیده است. مقتول، مدارک هویتی همراه نداشت. ماموران برای بررسی ماجرا و یافتن ردی از هویت طرفین نزاع بود که یکی از شاهدان ماجرا به ماموران گفت: من و همسرم  فرزندمان را برای تفریح به بوستان آورده بودیم که صدای دعوا و مشاجره شنیدیم. وقتی رد صدا را گرفتیم دیدیم دو مرد جوان در حال مشاجره با پسری 24ساله هستند. معلوم نبود اختلاف آنها برسر چه بود. خواستم سمتشان بروم و با میانجیگری به دعوایشان پایان دهم که دست مهاجمان چاقو دیدم. ترسیدم  به من و خانواده‌ام آسیب بزنند. بعد از آن کمی از محل فاصله گرفتم و به پلیس زنگ زدم و دعوا را گزارش دادم.  اما پیش از حضور ماموران  یکی از مهاجمان با چاقو به پسر جوان حمله‌ور شد و با ضربه‌هایی او را زخمی کرد. بعد هم با موتورسیکلت از محل دور شدند.
 راننده اینترنتی که زن آرایشگر قزوینی را به قتل رسانده بود، بعد از چند روز بازداشت، اعتراف کرد. اوایل تیر امسال زن 49 ساله‌ای که آرایشگر بود از خانه‌اش خارج شد تا به آموزشگاه محل کارش برود که ناپدید شد. بعد از آن خانواده‌اش به پلیس آگاهی شهر قزوین رفتند و ناپدید شدن وی را اطلاع دادند. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که بعد از چند روز جسد سوخته او در جاده قزوین به بویین‌زهرا درحالی به‌دست آمد که شواهد نشان می‌داد اموالش سرقت شده است. در جریان تحقیقات معلوم شد که او آخرین‌بار سوار خودروی اینترنتی شده و بعد از آن این بلا سرش آمده است. با شناسایی راننده اینترنتی، او تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت و به‌عنوان مظنون اصلی مورد تحقیقات قرار گرفت. او در تحقیقات به تناقض‌گویی پرداخت تا این‌که چند روز بعد از دستگیری‌اش به قتل زن آرایشگر اعتراف کرد و گفت: آن روز زن آرایشگر به‌عنوان مسافر سوار خودرویم شد و او را به مقصد اسماعیل‌آباد قزوین رساندم. در میانه راه بر سر نقص فنی خودرو او با من درگیر شد. عصبانی شدم و او را خفه کردم و بعد جسدش را به جاده برده و آتش زدم.
 پرستار معتاد که طلا و گوشی تلفن همراه بیماران کرونایی را سرقت می‌کرد، بازداشت شد. چندی پیش شکایت‌هایی در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت مبنی بر این‌که زنی طلاها و گوشی تلفن همراه بیماران کرونایی زن را در یکی از بیمارستان‌های تهران سرقت می‌کند که ماموران در بازبینی فیلم دوربین مداربسته آنجا رد زنی که پرستار پیمانکاری بود را به‌دست آوردند. او سرانجام بازداشت شد و دو روز پیش اعتراف کرد به علت اعتیادش سرقت‌ها را سریالی انجام داده و با فروش اموال دزدی، مواد برای مصرف خریده است.‌