نسخه Pdf

افتتاح شهر کتابی برای نوجوان

افتتاح شهر کتابی برای نوجوان


چهار شنبه نهم تیر ماه در یک روز گرم تابستانی، افتتاحیه‌ای در قلب بورس کتاب تهران رخ داد. این مراسم با رویدادهای شیک و مجلسی که هرروز یک گوشه از کشور برگزار می‌شود فرق اساسی داشت. وقتی که پای نوجوان وسط باشد قطع به یقین یک جای شلوغ و پر از شور و انرژی را تصور می‌کنید،وحتما اگر اسم کتابفروشی تخصصی برای نوجوان به میان بیاید،بی گمان خود هم سن و سالان ما و فعالان این حوزه از آن استقبال می‌کنند.
بعد از انتخاباتی که پای تعداد زیادی از نوجوان‌های کشور را به مسائل سرنوشت‌ساز  باز کرد، اکنون اولین اتفاق مثبت در حوزه کتاب نوجوان در میان بازار نابسامان ادبیات نوجوان اتفاق افتاد.
برای نخستین بار در کشور اولین فروشگاه تخصصی نوجوان یا کتاب شهر نوجوان با مدیریت جمعی از دغدغه‌مندان این نسل در خیابان ۱۲ فروردین تاسیس شد،همین خبر برای شلوغ شدن دو طبقه این فروشگاه کافی بود تا برای بار دیگر هشتادی‌ها از هر جنسی به همراه دغدغه‌مندان این حوزه در این مکان جمع شوند؛از حضور بازیگران سر شناس فیلم منطقه پرواز ممنوع گرفته تا رونمایی از یازدهمین جلد کتاب مصور نوجوان به نام مجموعه‌های امیرعلی،همه و همه به جذابیت‌های این مراسم اضافه کردند.
گرچه شرایط کرونایی اوضاع را بر همه سخت کرده بود، اما مدیران و مجریان این مجموعه سعی کردند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ضمن حفظ جذابیت مراسم افتتاحیه، سلامت مهمانان را نیز مورد توجه قرار دهند.