انتشار «اندیشه‌ فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای»

کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای اثر مهدی جمشیدی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شد

انتشار «اندیشه‌ فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای»

کتاب «اندیشه فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای» نخستین روایت تحلیلی و منظومه‌وار از مواضع فرهنگی رهبر انقلاب است که به‌تازگی روانه بازار کتاب شده است.
 نگارنده این اثر پس از شش‌سال، توانسته در قالب یک پژوهشِ «علمی» و «مستند»، اندیشه فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای را گردآورد و روایتی «تحلیلی» و «راهبردی» از آن ارائه کند به‌طوری‌که این ویژگی‌ها را داشته باشد:
 یک «منظومه فکری» طراحی‌شده که مشتمل بر عناصر و لایه‌های فرهنگی متنوّع و درهم‌تنیده است.
 مخاطب هم با «زیرساخت‌های معرفتی و فکری» اندیشه فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای آشنا می‌شود و هم با «نمودها و مصداق‌های عینی» آن.
 در چارچوبی روایت‌شده که شامل مجموعه‌ای از «تجویزها» و «توصیه‌ها»ی فرهنگی است.
 مخاطب پس از مطالعه آن می‌تواند به تصویری «دقیق» و «سرشار از جزئیاتِ» دست یابد.
 گردآوری محض نیست؛ بلکه دربردارنده «توصیف» و «تحلیل» نیز هست.
 ادبیات آن «استدلالی» و «بین‌الاذهانی» است.
جهت‌گیری اثر به‌سوی «اندیشه‌پردازی» و تبدیل «گفته‌های فرهنگی» به «اندیشه‌های فرهنگی» است.
 از پرداختن به اضلاع «ساختاری» غفلت نشده است، بلکه مسأله‌هایی از جنس «نظام‌سازی فرهنگی»، مهمّ انگاشته شده‌اند.
 دیدگاه‌های فرهنگی آیت‌ا... خامنه‌ای را در طول پنجاه سال-یعنی از دهه50 تا سال ۱۴۰۰-دربرمی‌گیرد.
این کتاب در قطع رقعی با ۴۶۴صفحه و قیمت 90هزار تومان منتشرشده و البته این ناشر براساس تجربه‌های گذشته تخفیف‌های ویژه‌ای برای اعیاد قربان تا غدیر در نظر گرفته است. ۱۰تا۵۰درصد تخفیف و ارسال رایگان برای بیش از هزار عنوان از آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کانون اندیشه جوان، مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر و بیش از 30ناشر معتبر دیگر تجربه جشنواره فروش سال گذشته «قربان تا غدیر» و همچنین درخواست مخاطبان سبب شد که این انتشارات برای دومین‌بار نیز طرح «عید قربان تا غدیر» را با تخفیف و تنوع محصول و ناشران بیشتر اجرا کند.
امسال کرونا مجددا مانع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد و این امر انگیزه تیم سازمان انتشارات برای تسهیل دسترسی مخاطبان به کتاب‌های خوب را دوچندان کرد. به مناسبت عیدسعید قربان و عید غدیرخم سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طرح تخفیف50درصد همراه ارسال رایگان به سراسر کشور برای خریدهای بالای پنجاه هزار تومان را از ۳۰تیر تا ۱۰مرداد برگزار می‌کند. در این طرح امکان بازدید، انتخاب و خرید بیش از هزار عنوان از آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کانون اندیشه جوان، مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر و منتخبی از کتاب‌های بیش از 30ناشر معتبر از جمله: سوره مهر، نشر بین‌الملل، نشر معارف، کتابستان و... فراهم شده است.