مشورت مورینیو از کی‌روش؛ سردار را بگیرم؟

لورکوزن هم 18 میلیون یورو به زنیت پیشنهاد داد

مشورت مورینیو از کی‌روش؛ سردار را بگیرم؟

 دو هفته بعد از ادعای «سیماک» سرمربی زنیت مبنی بر این‌که سردار آزمون هیچ پیشنهادی ندارد، دو باشگاه اروپایی به شدت خواهان جذب این بازیکن شده‌اند. البته در سال‌های گذشته خبرهای رنگارنگی درباره انتقال سردار به باشگاه‌های مختلف اروپایی منتشر شده که هر کدام با گذشت زمان رنگ باخته‌اند. این بار اما منبع خبر کسی است که معمولا اخبار موثق و درستی منتشر می‌کند؛ جیان‌لوکا دی‌مارتزیو خبرنگار ایتالیایی. او از دوستان آندره‌آ استراماچونی است و درباره این مربی هم اخبار درستی منتشر می‌کرد. با اعلام دی‌مارتزیو دو باشگاه لورکوزن و رم خواهان جذب سردار آزمون هستند.
لورکوزن؛ پیشنهاد 18 میلیون یورویی
این باشگاه پیشنهاد مالی بالایی برای جذب سردار داده است. آنها حاضرند 18 میلیون یورو به باشگاه زنیت پرداخت کنند. البته روس‌ها زمستان سال گذشته رقم رضایتنامه سردار را حدود 25 میلیون یورو اعلام کردند ولی بعید به نظر می‌رسد باشگاهی حاضر به پرداخت این رقم باشد. لورکوزن بعد از جذب سیوانه کاسترو به عنوان سرمربی جدید خود و با‌قدرت رودی فولر به عنوان مدیر ورزشی‌اش، قصد دارد قدرت از دست رفته را به دست بیاورد. پیشنهاد مالی لورکوزن به زنیت به مراتب بالاتر از رم ایتالیاست ولی خود آزمون خیلی بوندسلیگا را دوست ندارد. هر چند خوب می‌داند آنجا همه چیز به نسبت ایتالیا روی اصول بهتری پیش می‌رود. پیش از این شایعات زیادی درباره انتقال احتمالی سردار به باشگاه دورتموند هم شنیده می‌شد که در حد همان شایعه باقی ماند.
رم؛ علاقه ویژه مورینیو
باشگاه‌هایی چون فیورنتینا یا اودینزه قبلا خواهان جذب سردار بودند ولی حالا رم جدی‌ترین مشتری آزمون است. آنها به تازگی با مورینیو قرارداد بسته‌اند و امید زیادی به آینده‌ای درخشان در سری A دارند. مورینیو از سردار شناخت خوبی دارد. او حتی قبل از بازی روستوف-یونایتد درباره آزمون حرف زد. در آن زمان سردار برای این تیم روسی بازی می‌کرد. مورینیو به سران رم گفته مهاجم ایرانی را می‌خواهد. او در این باره حتی از کارلوس کی‌‌روش دوست نزدیکش هم درباره جذب سردار مشورت گرفته که سرمربی سابق ایران تاکید کرده آزمون همه جوره به کارش می‌آید. از آنجا که رم به اندازه لورکوزن پول ندارد، به زنیت پیشنهاد معاوضه بازیکن داده و قصد دارد مابه‌التفاوت را نقدی پرداخت کند. برای سردار قطعا بازی در رم و کار با مورینیو جذاب‌تر است ولی دوستانش به او گفته‌اند که فراموش نکند ژوزه بیشتر به کار تدافعی علاقه دارد.