امشب شاید پرسپولیس قهرمان شود

از دربی اصفهان تا جدال نفسگیر در آزادی و جنگ برای سهمیه احتمالی

امشب شاید پرسپولیس قهرمان شود

 لیگ‌برتر به اوج هیجان رسید. امروز ممکن است تکلیف قهرمان مشخص شود؛ اگر پرسپولیس ببرد و سپاهان ببازد. شاید هم برعکس. سپاهان ببرد و به صدر برسد و پرسپولیس ببازد و به جایگاه دوم سقوط کند. امروز نگاه‌ها فقط معطوف به صدر جدول نیست. در پایین جدول هم احتمالا تکلیف تیم دوم سقوط کننده مشخص می‌شود. مرور می‌کنیم بازی‌های مهم لیگ‌برتر این هفته را....
 جشن قهرمانی قرمزها؟
جدال پرسپولیس-تراکتور می‌تواند با پنجمین قهرمانی قرمزها همراه شود. یحیی گل‌محمدی سرمربی قرمزها وقتی با این سوال روبه‌رو می‌شود، این گونه جواب می‌دهد: «هدف و راه ما مشخص است. دو بازی تا قهرمانی پیش‌رو داریم و به بچه‌ها گفته‌ام به نتایج تیم‌های دیگر نباید توجه داشته باشند. فقط باید تمرکزمان روی این دو مسابقه و به ویژه دیدار با تراکتور باشد. سرنوشت قهرمانی دست خودمان است و عملکرد خودمان سبب قهرمانی می‌شود. باید تمرکز خوبی داشته باشیم تا ان‌شاءا... بتوانیم بازی خوبی برابر تراکتور انجام بدهیم.»
خبر خوب برای قرمزها بازگشت دوباره سیدجلال است. تراکتور اما نتوانست خانزاده را به این مسابقه برساند. میلاد فخرالدینی هم به دلیل محرومیت در ترکیب تیم تبریزی حضور ندارد. تبریزی‌ها اما امیدوارند بتوانند یک گام مهم برای کسب سهمیه بردارند.
دو بازی تعیین‌کننده برای سقوط و قهرمانی
سایپا سعید اخباری را جذب کرد و حتی نزدیک بود گل‌گهر را هفته قبل ببرد ولی پنالتی کار را خراب کرد. آنها امیدوارند این هفته تیم منصوریان را شکست دهند. اخباری می‌گوید: «فراموش نکنیم تنها شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک بوده. بنابراین ما بازی بسیار سختی خواهیم داشت.» سایپایی‌ها نگاه ویژه‌ای به دربی اصفهان دارند جایی که ذوب‌آهن و سپاهان به مصاف هم می‌روند. آنها امید زیادی دارند سپاهان در کورس قهرمانی از حریف خود امتیاز بگیرد تا به نفع سایپا شود. اختلاف نارنجی‌پوشان و ذوب‌آهن در جدول تنها سه امتیاز است. آنها 23 امتیازی هستند و تیم اصفهانی 26 امتیاز. البته که تفاضل ذوب‌آهن به مراتب بهتر است. بنابراین سایپا اگر می‌خواهد بماند باید این هفته شاهد شکست ذوب‌آهن باشد و هفته بعد هم با تفاضل گل بالا ببرد. البته که احتمال شکست شاگردان حسینی هست چرا که سپاهان شدیدا عطش قهرمانی دارد و می‌خواهد برنده باشد. نویدکیا مثل همیشه استرسی ندارد و می‌گوید: «هدف ما این است بازی خوبی انجام دهیم و طرفداران راضی باشند.»
بازی‌های دیگر
استقلال امروز بدون تمرین به مصاف نساجی می‌رود. آنها از بابت سهمیه آسیا خیال‌شان راحت است. اگر این تیم در حذفی هم قهرمان شود یعنی به تیم چهارم لیگ فرصت صعود به آسیا را داده. بنابراین تیم‌های فولاد، گل‌گهر و تراکتور شدیدا رقابت دارند. اختلاف این سه تیم با هم یک امتیاز یک امتیاز است. فولاد در دربی آبادان به مصاف صنعت می‌رود. گل‌گهر هم رقابت حساسی با مس رفسنجان دارد و تقابل فکری و قلعه‌نویی در این بازی واقعا جذاب است.