استکی: رینگ فقط  جای مبارزه است

المپیک اول و آخر نداریم، باید جنگید

استکی: رینگ فقط جای مبارزه است

با آن صدای رسا در مراسم افتتاحیه، میاندار کاروان ایران بود تا همه یکصدا بگویند «ایران». در کنار رینگ بوکس هم صدایش هنگام کوچینگ تن هر حریفی را می‌لرزاند. صحبت از علیرضا استکی است. سرمربی تیم‌ملی بوکس ایران در المپیک توکیو. یکی از شاگردانش در دور اول پیروز شد و شاگرد دومش هم امروز قرار است روی رینگ برود. استکی در گفت‌و‌گو با جام‌جم پاسخگوی سوالات ما بود:

 در دیدار اول، دانیال کمی بی‌حال به نظر می‌رسید. موضوع کاهش وزن در کمترین زمان و پیش از مسابقه چه بود؟
دانیال دو کیلو و نیم اضافه وزن داشت. برای کاهش طبق برنامه به تدریج پیش می‌رفتیم. در جلسه فنی مسابقه اول را دوشنبه  اعلام کردند. بر اساس آن، دو روز فرصت داشتیم. اما به دلیل شرایط خاص و کرونا، یک دفعه کمیته برگزاری برنامه‌ها را تغییر داد. دیر هم به ما اطلاع دادند که شنبه مسابقه داریم. دانیال رژه را از دست داد. در خوابگاه ماند. به او برنامه خاصی برای تمرین و کاهش وزن دادم. بعد سونا رفت و شب هم شام نخورد. با همت خودش و لطف خدا شنبه سر وزن آمد. دلیل بی‌حالی همین بود. حالا یک رینگ هم بیشتر دیده. قطعا برای چهارشنبه سرحال‌‌تر و با اعتماد به نفس‌تر می‌شود.
 آسیب دانیال تأثیری بر مبارزه بعدی ندارد؟
ان‌شاء‌ا... تأثیری ندارد. کادر پزشکی درمان روی جراحت را انجام داده و تا ۶ مرداد بهتر می‌شود. شاهین قوی و با‌استعداد است. حریف او در دیدار اول دو راند را باخته بود و راند سوم انتحاری حمله می‌کرد، با آرنج و سر که باعث آسیب شد.
 قرعه‌های دانیال و شاهین سخت به نظر می‌رسند.
ما آسیایی و جهانی رفته‌ایم و بچه‌ها هم قرعه سخت زیاد دیده‌اند. شاهین دوشنبه با میزبان مسابقه دارد. قبلا یک بار در کسب سهمیه با این حریف ژاپنی مبارزه کرده. در مجموع هر دو حریفان قدری دارند. ورزشکار کوبا، رقیب چهارشنبه‌ دانیال، کوله‌باری از تجربه و مدال دارد. قهرمان المپیک‌های لندن و ریو بوده اما بچه‌های ما تلاش و مبارزه خودشان را می‌کنند.
 در مجموع، المپیک اول را برای دو نماینده بوکس‌مان چطور ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنید؟
شاهین، دانیال، خانواده‌ها، من، مربیان استانی و فدراسیون همه تلاش کرده‌ایم. امیدوارم به ثمر برسد و جایگاه بوکس ما روز به روز بهتر شود. بچه‌ها با‌انگیزه و آماده‌اند. به قرعه کاری نداریم. اصلا المپیک باشد یا هر مسابقه دیگری. رینگ فقط جای تمرکز بر مبارزه است. المپیک اول و آخر هم نداریم. بچه‌ها هر وقت بهترین خودشان باشند نتیجه هم خوب می‌گیرند.