نزدیکی «دردسرهای عظیم» به زندگی مردم

نزدیکی «دردسرهای عظیم» به زندگی مردم


 برزو نیک‌نژاد که این شب‌ها فصل دوم مجموعه نمایشی «دردسرهای عظیم» به کارگردانی او از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است، دلیل موفقیت این سریال را جدا از قصه خوب و تیم حرفه‌ای، نزدیکی آن به زندگی مردم و غم و شادی‌های آنها توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی آی‌فیلم، نیک‌نژاد که دردسرهای عظیم، نخستین تجربه سریال‌سازی او بوده، درباره نگرانی‌هایش در ابتدای کار گفت: همیشه از ساخت سریال می‌ترسیدم؛ چون باید کاری بسازید که طیف و تعداد گسترده‌ای از مردم از تماشای آن لذت ببرند و رضایت داشته باشند. قطعا جلب رضایت سلیقه‌های مختلف و تولید اثر برای رسانه‌ای که مخاطب انبوه دارد و تیزبینانه سریال‌ها را دنبال می‌کند، کمی ترسناک و نگران‌کننده است.
سؤال دیگری که نیک‌نژاد به آن پاسخ داد، این بود که به‌عنوان کارگردانی که خودش نویسنده است و پیش از این فیلمنامه می‌نوشته، این که در این سریال با دو نویسنده کار کرده، باعث مشکل و چالشی در کار نمی‌شد؟ او در این باره گفت: واقعیت این است که هر نویسنده‌ای نگرش و روش خودش را در نوشتن فیلمنامه دارد. خوشبختانه نویسندگان خوب این مجموعه علیرضا کاظمی‌نژاد و سعید جلالی که درام‌نویسان توانایی هستند، هم شناخت خوبی از قصه داشتند و هم مسیر را روشن و مشخص کردند. من هم به‌عنوان کارگردان سعی کردم به فیلمنامه وفادار باشم. البته با توجه به این‌که در تمام دنیا کارگردان حق دارد تا تقریبا در 25‌درصد از فیلمنامه و متن دخالت کند یا تغییری ایجاد کند، این کار را انجام دادم که آن هم بیشتر تزریق کردن فضای مفرح و شاد به قصه بود تا تلطیفی در درام اتفاق بیفتد. ضمن این‌که چون خودم فیلمنامه‌نویس هستم و دنیای نویسنده‌ها را می‌شناسم، خوشبختانه این همکاری و تعامل با کمال احترام و دوستی و رضایت اتفاق افتاد.