برقرار و بردوام تا رستخیز

برقرار و بردوام تا رستخیز

امید مهدی‌نژاد نویسنده


 و گفت: هان ای مردمان، واپسین‌بار است که در میان شما بر پای ایستاده‌ام. بشنوید مرا و گردن گذارید فرمان خداوند را که خداوند عزوجل صاحب‌اختیار و ولی و معبود شماست و اینک ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که در برابر شماست و با شما سخن می‌گوید و اوست که می‌گوید پس از او به‌فرمان پروردگار، علی، ولی و صاحب‌اختیار و امام شماست. آنگاه امامت در فرزندان من خواهد بود از پشت علی و این برقرار و بردوام است تا آنگاه‌که رستخیز بر پا شود و خدا و رسولش را دیدار کنید.
و گفت: روا نیست، مگر آنچه خدا و رسول او و امامان بعد او روا دانند و ناروا نیست مگر آنچه آنان ناروا شمارند. خداوند عزوجل، روا و ناروا را بر من روشن ساخته و من آنچه را پروردگارم از کتاب خویش و از حلال و حرامش به من آموخته، علی را در اختیار نهاده‌ام. هان ای مردمان، بدانید که او برترین شماست که دانشی نیست مگر آن‌که خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان علی، پیشوای پرهیزگاران علی، نبشته‌ام. او پیشوای روشنگر است که خداوند این‌گونه از او یادکرده: «و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده‌ایم...»

و گفت: هان ای مردمان، از علی روی نتابید و از امامتش نگریزید و از سرپرستی‌اش روی نگردانید. او شمارا به‌درستی و راستی خواند و خود نیز بدان کار کند و درراه خدا نکوهش نکوهش‌گران از کار بازش ندارد. اوست که نخستین مؤمن به خدا و رسول اوست و کسی در ایمان، بر او سبقت نجسته و هموست که جان خود فدای رسول نمود و با او همراه بود و تنها اوست که همراه رسول عبادت خداوند می‌کرد و جز او کسی چنین نبود. اوست که نخست نمازگزار بود همراه من.
و گفت: هان ای مردمان، برترش دانید که خداوند او را برگزیده است. او امام است از سوی خدا و هرآن‌که انکارش کند، خدای توبه‌اش نپذیرد و نیامرزد. پس بپرهیزید از این‌که با او مخالفت کنید و گرفتار آتشی شوید که «آتش‌گیره‌اش مردمانند و سنگ‌ها و برای کافران مهیا شده است...»