سیل ویرانگر در ترکیه

تلاش‌های امدادگران برای یافتن گمشدگان ادامه دارد

سیل ویرانگر در ترکیه

مقامات ترکیه می‌گویند که شمار کشته‌شده‌های سیل شدید در شمال این کشور به ۲۷نفر رسید.
سیل از چهارشنبه استان‌های ساحلی بارتین، قَسطَمونیه، سینوپ و سامسون در دریای‌سیاه را دربرگرفت و خانه‌ها و پل‌ها را خراب کرد، خودروها را با خود برد و صدها نفر با هلیکوپتر از شهرهای درگیر سیل تخلیه شدند. ریاست مدیریت بلایا و فوریت‌های ترکیه گفت ۱۰جسد دیگر را در قَسطَمونیه پیدا کردند و شمار کشته‌ها به ۲۷نفر رسید. یک زن ۸۰ساله نیز در استان بارتین مفقود شده است. این سیل به زیرساخت‌های برق آسیب رساند و حدود ۳۳۰روستا در خاموشی به‌سر می‌برند. مدیریت بلایا و فوریت‌های ترکیه اعلام کرد که در پی این سیل پنج پل فروریخت که به بسته‌شدن شماری از جاده‌ها منجرشده است.  بارش شدید باران در شهرستان آیانجیک سینوپ باعث سرریزشدن و طغیان رودهای این منطقه و جاری‌شدن سیل شد به‌نحوی که بسیاری از پل‌ها، راه‌ها و ساختمان‌ها آسیب جدی دیدند. تمام خانه‌ها، ماشین‌ها و مغازه‌های مردم در دو محله جویزلی و بشیکتاش زیر آب فرو رفتند.
بسیاری از مردم در خانه‌های خود محبوس شدند همچنین جریان برق و آب این مناطق قطع شد. تیم‌ها و بالگردهای امدادی برای کمک به مردم محصور در سیل و یافتن مفقودین به منطقه
 اعزام شدند.
تصاویر تلویزیونی نشان داد که سیل، خودروهای زیادی را با خود برده و در خیابان ها رها کرده‌ است. این حادثه در حالی رخ داد که آتش‌سوزی در ترکیه نیز در هفته گذشته باعث مرگ دست‌کم 8نفر شد و ده‌ها هزار هکتار جنگل در این کشور را ویران کرد.