نجات 480 افغان مهاجر

نجات 480 افغان مهاجر


ماموران انتظامی لارستان با اقدام به‌موقع مانع از سردرگمی و فوت حدود ۴۸۰ نفر اتباع افغان رها شده در ارتفاعات کوهستانی شدند.
سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس دیروز در این‌باره گفت: به‌دنبال تحولات منطقه‌ای در مرزهای شرقی و هجوم پناهندگان غیرمجاز به کشور، ماموران انتظامی لارستان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند تعداد زیادی اتباع بیگانه به صورت خانوادگی وارد ایران شده‌اند و افراد سود‌جو و کلاهبردار آنها را در کوه‌های اطراف لارستان رها کرده‌اند. ماموران به صورت پیاده و همچنین به‌وسیله یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس به کوه‌های صعب‌العبور لارستان اعزام شدند تا موضوع را بررسی کنند .
 وی افزود: در ادامه صحت موضوع تایید شد و ماموران پس از ساعت‌ها جست‌و‌جو، ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه را که به‌صورت خانوادگی در کوه‌های اطراف لارستان سردرگم و به‌دلیل نداشتن آب‌، غذا و گرمای بیش از حد هوا احتمال مرگ و میر آنها وجود داشت، یافتند.
حبیبی ادامه داد:  سپس آنها در مکانی مناسب اسکان داده شدند. امکانات اولیه در اختیار این افراد پناهنده قرار گرفت. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و اقدامات قانونی از طریق دستگاه قضایی
 انجام شد.
این گزارش حاکی است به زودی این افراد به کشور خود بازگردانده خواهند‌شد.