دولت سیزدهم در ایستگاه بهارستان

اولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی دیروز برگزار شد

دولت سیزدهم در ایستگاه بهارستان

مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز بررسی صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور را آغاز کرد. نمایندگان در دو شیفت کاری صبح و عصر به طرح دیدگاه‌های موافق و مخالف خود درباره افراد پیشنهاد شده از سوی حجت‌الاسلام رئیسی برای دولت سیزدهم پرداختند. به‌گفته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای اولین بار این فرصت فراهم شده که همه وزیران پیشنهادی در تمام کمیسیون‌ها حاضر شوند و رو در رو با نمایندگان صحبت و از برنامه خود در صورت تصدی وزارت دفاع کنند. طی روزهای اخیر 270جلسه کمیسیون تخصصی مجلس به صورت فشرده برگزار شد و در این جلسات وزیران پیشنهادی و نمایندگان به بحث و بررسی پرداختند و هم نمایندگان با طرح‌ها و ایده‌های افراد پیشنهاد شده آگاهی پیدا کردند و هم وزیران پیشنهادی با نگاه و انتظارات نمایندگان مردم در حوزه‌های تخصصی آشنایی یافتند. با توجه به فضای جدی و طرح مباحث تخصصی و کارشناسانه در نخستین روز بررسی رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم به نظر می‌رسد نگاه نمایندگان خانه ملت با افراد معرفی شده به مجلس به صورت نسبی مثبت است و اما در عین حال نسبت به برخی وزیران پیشنهادی مخالفت‌های جدی‌تری وجود دارد.

عدالت و پیشرفت دو محور اصلی سند تحول دولت مردمی
رئیس‌جمهور برای دفاع از برنامه‌های پینشهادی وزیران در جلسه صبح حضور پیدا کرد. برابر با قانون وی دو ساعت و نیم فرصت داشت از صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در برابر نمایندگان دفاع کند.
وی در جلسه صبح با بیان این‌که افراد شایسته را به مجلس معرفی کرده،گفت: اکنون هنگامه حرکت جهادی، حکیمانه، شجاعانه و مردمی است که با بهره‌جویی از ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی و مشارکت‌جویی از آحاد ملت و همدلی و همراهی مجلس انقلاب و نمایندگان محترم مردم و در چارچوب سند تحول دولت مردمی زمینه‌ساز تحقق ایران قوی باشد.
رئیس‌جمهور سند تحول دولت مردمی را به عنوان چارچوب حاکم بر برنامه‌های وزیران پینشهادی دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد در هر یک از برنامه‌های دولت عدالت و پیشرفت، کانون برنامه‌ریزی قرار گرفته است و برآیند آنها رونق تولید داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود.
دفاع رئیس جمهور از وزیران پیشنهادی
در ادامه رئیس‌جمهور به دفاع از وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها پرداخت.
وی باغ‌گلی را جوانی تحولگرا عنوان کرد و با بیان این‌که برخلاف شایعات درباره این وزیر پیشنهادی، او مراحل مختلف مسؤولیت‌ها در حیطه آموزش و پرورش از مقطع معلمی مدرسه، مهد کودک تا دانشگاه را طی کرده است، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند وزیر باید تجربه داشته باشد. اداره کردن چندین مجموعه آموزشی با 7000 دانش‌آموز، قریب هزار معلم و همکاری با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش؛ ما اسم این را تجربه می‌گذاریم.
رئیس‌جمهور در مورد تجربه وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: آقای زارع‌پور تجربه دهه 80 را دارند و در مدتی که در دستگاه قضایی کار کردند، تجربه موفقی داشتند. برنامه ما در وزارت ارتباطات، هوشمندسازی، شفاف‌سازی و فعال کردن اقتصاد فضای مجازی است.  وی در مورد آقای خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: ایشان دانش امنیتی داشته و تجربه سال‌ها حضور در وزارت اطلاعات را دارند.
رئیس‌جمهور در مورد وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: ما چهره جوان فسادستیزی را می‌خواهیم که موضوع گمرک،‌ مالیات و بخش‌های مختلفی که حوزه اقتصاد و دارایی را بتواند اصلاح کند. ما این مصمم بودن را در چهره
آقای خاندوزی و سوابق او می‌بینیم.
رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: آقای امیرعبداللهیان علم و دانش دارد و تمام مراحل وزارت خارجه را از ابتدا دنبال کرده است. او فردی خوشنام در رابطه با وزارت خارجه است.
وی در مورد وزارت بهداشت گفت: به هر چهره انقلابی در وزارت بهداشت و درمان بگویید آقای عین‌اللهی، همه او را به عنوان یک چهره انقلابی در این حوزه می‌شناسند. او استاد تمام دانشگاه است و فردی است که در میدان است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
آقای عبدالملکی جوان، پاکدست، فسادستیز و دارای تجربه موفق در جایی که حضور داشته است و امین رهبری در تعاون هستند.
وی در مورد وزارت جهاد کشاورزی گفت: دانش، تخصص و شناخت به مساله کشاورزی مهم بود. آقای ساداتی‌نژاد نسبت به این حوزه تسلط دارد. ما باید بخش جهاد را در وزارت جهاد کشاورزی فعال کنیم.
رئیسی در مورد وزارت دادگستری گفت: آقای رحیمی هم آشنا به مسائل قضایی و هم آشنا به مسائل مجلس است و به‌دلیل حضور در دیوان محاسبات به مسائل دولت هم آشنا است. یعنی کسی که می‌خواهد در وزارت دادگستری باشد که دولت، مجلس و دستگاه قضایی را خوب بشناسد و این ارتباطات را به خوبی برقرار کند.
رئیس‌جمهور در مورد وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آقای قاسمی در قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران دولت در حوزه راه و شهرسازی کارهای بسیاری انجام داده است. البته افراد دیگری هم برای این وزارتخانه مطرح بودند اما عده زیادی نسبت به افرادی اظهارنظرهایی داشتند که خواستم نظرات نمایندگان را داشته باشم چون قرار است با مجلس کار کنیم.
وی در مورد وزارت صمت بیان کرد: این وزارتخانه در ارتباط با اهداف مهم اقتصادی دولت نقش بسیار مهمی دارد و نیازمند سلامت، شجاعت، جامع‌نگری، تخصص و داشتن روحیه انقلابی و جهادی است. آقای فاطمی‌امین را از آستان قدس رضوی می‌شناسم. ایشان وقتی من از آستان می‌خواستم بیرون بیایم شرکت‌های آستان را در ویترین گذاشتند. رئیس‌جمهور در مورد وزیر پیشنهادی علوم گفت: ایشان هفت‌سال رئیس دانشگاه بزرگی بوده و روحیه بسیجی دارد. علاوه بر دوران معلمی، وی الان استاد و مسوول مجمع بسیج است و روحیه انقلابی و تحولی دارد. زلفی‌گل در مجموعه آموزش‌عالی در جهان هم چهره علمی صاحب‌نامی است و مدیریت موفقی در همدان داشته و امیدوارم بتواند منشاء آثار برای وزارت علوم باشد. وی در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز موضوع اقتصاد را موضوع فوری کشور مطرح می‌کنیم؛ البته اولویت با فرهنگ است به نظر ما در دولت‌سیزدهم فرهنگ یک موضوع پیشران است که باید به آن توجه کرد. از مجموع بررسی‌ها کسی که دارای دانش و تجربه است آقای اسماعیلی معرفی شد.
وی در مورد وزیر پیشنهادی برای وزارت کشور تصریح کرد: آقای وحیدی یک چهره راهبردی است. وزارت کشور نخ تسبیح بخش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است. وی در مورد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همه با چهره آقای ضرغامی آشنا هستید. معرفی فرهنگ ایرانی و اقتصاد گردشگری مهم است و به‌نظرم یک کار تحولی باید انجام شده و با توانمندی ایشان این‌کار دنبال شود. رئیس‌جمهور در مورد وزیر نفت گفت: آقای اوجی در تمام ادوار چهره‌ای موفقی بوده است. در فروش نفت، امکان و زمینه به لطف خداوند وجود دارد و نگرانی در این زمینه نداشته باشید.
وی در مورد وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: ما در این وزارتخانه دارای مشکلاتی هستیم و اگر برنامه ششم انجام می‌شد این مشکلات نبود. مدیریت آب در کشور بسیار مهم است و با کمک مردم می‌توانیم مشکل کمبود آب را حل کنیم.
رئیسی در مورد وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: من جلساتی را با نامداران ورزشی داشتیم که از من خواستند یک وزیر ورزشی بگذارم. آقای سجادی روی سکو رفته و دانش و علم را در این زمینه دارد. بخش جوانان این وزارتخانه باید موردتوجه قرار گیرد.



موافقان کلیات کابینه: روحیه جهادی و شایسته سالاری نقطه‌قوت وزیران پیشنهادی
پنج نفر از موافقان کلیات کابینه در جلسه دیروز به بیان دیدگاه‌های خود درباره وزیران پیشنهادی پرداختند. نمایندگان موافق در این جلسه، موضوعاتی مثل طرح برای کنترل آنی و فوری کرونا،‌ برنامه برای تنظیم بازار، رویکرد عدالت‌محورانه دولت،‌ تلاش برای تقویت سرمایه اجتماعی، ارائه برنامه براساس تحلیل واقع‌بینانه، جوانگرایی کابینه، داشتن روحیه انقلابی، جهادی و ضدرانت از سوی چهره‌های معرفی‌شده برای کابینه سیزدهم، تاکید بر شایستگی و فسادستیزی، داشتن هماهنگی و روحیه عملیاتی داشتن در بین وزیران پیشنهادی را از مهم‌ترین ویژگی کابینه معرفی‌شده دولت‌سیزدهم عنوان کردند.
سیدکریم حسینی، نماینده اهواز به عنوان اولین موافق با کلیات کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که امروز نیازمند برنامه‌های آنی و فوری برای کنترل کرونا و تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار هستیم، تصریح کرد: این نکات در برنامه‌های رئیس‌جمهور محترم مورد تأکید قرار گرفته است. به گفته وی اغلب وزرای پیشنهادی از سوابق و تجربه بالا و درایت کافی برخوردار هستند و جوانی، علم و تجربه و سلامت‌نفس از مهم‌ترین شاخص‌های کابینه معرفی شده است و اگر صحبت مخالفت با برخی وزرا می‌شود این هم برای کمک به دولت است. سیدمحمد مولوی، نماینده آبادان و اروندکنار به عنوان موافق بعدی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور دو رویکرد اساسی دیده می‌شود که شامل بهبود معیشت مردم و تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی است. امروز آنچه دولت آقای رئیسی دنبال می‌کند احیای سرمایه اجتماعی است. وی کلیت کابینه را شامل افراد متخصص، باتجربه و متناسب با اهداف رئیس‌جمهور دانست. عبدا... ایزدپناه، نماینده مردم ایذه هم طی سخنانی اظهار کرد: برآیند این برنامه‌های دولت حمایت از تولید داخلی خواهد بود و نکته اساسی در برنامه دولت این است که اساس برنامه‌های بر مبنای تحلیل واقع‌بینانه تهیه و برای آینده‌ای مطلوب تدوین شده است.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده محلات هم اظهار کرد: همه می‌دانند که ما اسیر چنگال مدیریت یک عده خاص در کشور بودیم لذا باید این فضا شکسته شود و به نظر می‌رسد که این حلقه بسته شکسته شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه جوانگرایی یک واهمه‌ای در کشور وجود داشت که خوشبختانه کابینه آیت‌ا... رئیسی نسبت به این موضوع اهتمام ورزیده و نسبت به دولت قبل جوان‌تر است.
لطف‌ا... سیاهکلی، نماینده قزوین، آبیک و البرز به عنوان موافق بعدی اظهار کرد: روحیه تحول‌خواهی و عدالت در برنامه‌های رئیسی موجود است و علاوه بر آن توجه به بیانیه گام‌دوم انقلاب اسلامی یعنی فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، توسعه روابط خارجی متوازن و توجه به همسایگان از دیگر نقاط‌قوت برنامه‌های وی است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات کابینه، با تأکید بر این‌که برای برون‌رفت از این وضعیت نابسامان کشور در برخی از حوزه‌ها، حرکتی جهادی و عالمانه لازم است، گفت: دولت آقای رئیسی براساس شایستگی‌ها و پاکدستی و فسادستیزی شکل‌گرفته و جوانگرایی همراه نیروهای ارزشمند و نخبه در ترکیب آن دیده می‌شود.
رحیم زارع، نماینده آباده نیز در موافقت با کلیت کابینه پیشنهادی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی مردم، عدم وابستگی به واردات محصولات کشاورزی، تیم اقتصادی همراه و هماهنگ و توجه به میادین مشترک نفتی و گازی در برنامه‌های رئیس‌جمهور و کابینه پیشنهادی دیده می‌شود.


مخالفان: منطبق‌نبودن برنامه‌های وزیران پیشنهادی با شعارهای رئیسی
نمایندگان مخالف کلیات برنامه وزیران پیشنهادی در بیان دلایل مخالفت خود به نکات مختلفی اشاره کردند. جالی خالی برنامه‌های فراوزارتخانه‌ای، کیفی و توصیفی‌بودن برنامه‌های ارائه شده و کم‌توجهی به کمیت‌ها،‌ تردید در اجرایی‌تربودن برنامه‌های دولت، تحقق‌نیافتن وعده مسکن و اشتغال با تیم اقتصادی کابینه، حضورنداشتن زنان در کابینه،‌ مشخص‌نبودن برنامه دولت برای مقابله با ساختار فاسد نظام بانکی،‌ تمرکزگرایی با دادن اختیار به استانداران در حالی که شعار دولت تمرکزگرایی است، از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان به عنوان مخالفت خود با کلیات برنامه دولت پیشنهادی ارائه کردند.  محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه آیت‌ا... رئیسی اظهار کرد: از دولت توقع داشتیم که یک برنامه جامع و منسجم ارائه می‌کرد که هر بخشی از آن توسط یک وزیر اجرایی می‌شود. وی در بخش دیگری گفت: توقع داشتیم که آیت‌ا... رئیسی در باره مسائل فراوزارتخانه‌ای برنامه خود را به مجلس ارائه دهند.
حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم به عنوان مخالف بعدی اظهار کرد: برنامه آیت‌ا... رئیسی برای دولتش کیفی و توصیفی بود و من برنامه کمی در این باره ندیدم.
نوروزی با تاکید بر مبارزه با فساد در چهار سال آینده و ایجاد سامانه شفافیت و ثبت اموال مسوولان گفت: ساخت مسکن و ایجاد شغل و کاهش تورم و اصلاح نظام پولی و بانکی در هر سال بسیار ضروری است اما من در این باره در برنامه وزرا چیزی ندیدیم.
ملک‌فاضلی، نماینده سراوان هم به عنوان یکی دیگر از مخالفان برنامه وزرای پیشنهادی گفت: برنامه و کابینه دولت آقای رئیسی باید با شرایطی که در حال حاضر در کشور ما حاکم است همسنگ و برابر باشد تا بتواند مشکلاتی که جامعه ما با آن مواجه است و جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود و در واقع این مشکلات میراثی است که برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته شده است حل کند.
علی بابایی کارنامی، نماینده ساری هم در مخالفت با کلیات کابینه دولت سیزدهم گفت: در بحث مدیریت شهری و رویکرد اقتصاد پویا و مردم‌محور برنامه‌ای ارائه نشده، در حوزه بانک‌ها باید بگویم که بانک‌ها پدر ملت را درآورده‌اند. مدیران ارشد بانک مرکزی با بانک خصوصی منابع را گرفتند و کاخ‌های سر به فلک‌کشیده در تهران، اما اقتصاد روستا را نابود کردند. توقع ما از شما آقای رئیسی!‌ این است که برنامه اجرایی‌تر در این زمینه داشته باشید.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد در ادامه در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه آیت‌ا... رئیسی اظهار کرد: شعارهای ایجاد یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن مطمئنا با تیم اقتصادی فعلی آیت‌ا... رئیسی تحقق پیدا نخواهد کرد.
 بهمن محمدیاری نماینده طوالش به عنوان مخالف بعدی تصریح کرد: ما باید در بحث سیاست خارجی قاطعانه موضعگیری کرده و موضوع مشخص شده و بر مبنای عقلانیت و خرد جمعی تصمیم‌گیری کنیم.
وی از این‌که زنان در کابینه آیت‌ا... رئیسی هیچ نقش و حضوری ندارند انتقاد کرد.
در ادامه معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مخالفت با کلیات برنامه‌های پیشنهادی کابینه دولت اظهار کرد: آقای رئیسی! با این ساختار فاسد نظام بانکی چه می‌خواهید بکنید؟ فساد از هیچ دولتی پذیرفته نیست و به خصوص از شما که نماد مبارزه با فساد هستید، این پذیرفته نیست.
محمدرضا صباغیان، نماینده بافق در مخالفت با کلیات برنامه کابینه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی! برنامه دولت شما برنامه خوبی است و روی آن کار شده، اما مسأله این است که این برنامه‌ها را دولت‌های قبل هم ارائه کردند و در همین جا هم همین صحبت‌ها را کرده‌اند و همین وعده‌ها را دادند اما اکثرا در یک ایستگاه متوقف شدند؛ چون به مسأله اصلی پرداخته نشده است.
مخالفی برای وزرای پیشنهادی راه، دفاع و دادگستری در مجلس ثبت‌نام نکرده است
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات برگزاری رأی اعتماد برای وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم گفت: برای سه وزیر پیشنهادی هیچ مخالفی ثبت‌نام نکرده است.



بررسی صلاحیت باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
مجلس در ادامه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه سیزدهم، عصر دیروز به بررسی کارنامه و برنامه‌های حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداخت.
 عدم حضور در بدنه آموزش و پرورش و نداشتن تجربه کافی از عمده دلایل مخالفان و تحولگرایی، جوان بودن و برنامه‌گرایی از عمده دلایل موافقان رای اعتماد به وی بود. ابتدای این بررسی، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون را درباره حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت کرد.
در این گزارش از نقاط ضعف برنامه وی به مواردی همچون عدم سنجش‌پذیری و قابل رصد نبودن برنامه‌های اجرایی ارائه شده، بی‌توجهی به تأمین نیروی انسانی، ناآشنایی با نظام بودجه‌ریزی آموزش و پرورش، ارائه ندادن برنامه خاص برای مدیریت و هدایت استفاده از بستر فضای مجازی
اشاره شده است.
در نهایت هم اعلام شد این کمیسیون با توجه به برنامه‌های ارائه شده و سوابق وزیر پیشنهادی، در مجموع با پیشنهاد تصدی باغگلی برای پست وزارت آموزش و پرورش موافق نیست.
مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
 جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان به عنوان اولین مخالف گفت: انتظار این بود برای حل این مشکلات بزرگ و گسترده، فردی بزرگ و صاحب تجربه و از بدنه آموزش و پرورش معرفی می‌شد که سلسله مراتب مدیریتی را طی کرده و به چالش‌های آموزش و پرورش تسلط کافی داشته باشد. صدیف بدری، نماینده اردبیل هم عنوان کرد باغگلی، خوشفکر و دانشمند است اما سابقه مدیریت خرد هم ندارد.
سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا درباره دلیل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌های باغگلی با اسناد بالادستی مطابقت ندارد.
به گفته جعفر قادری، نماینده شیراز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، باغگلی حتی نتوانسته طی چند سال گذشته پایه سنواتی خود را بگیرد.
نمایندگان موافق با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
جعفر راستی، نماینده شبستر به عنوان موافق حسین باغگلی با اشاره به امتیازات کابینه رئیسی شامل جوانگرایی، جهادی و انقلابی بودن وزیران پیشنهادی تصریح کرد: به فکری نو و جوان در آموزش و پرورش نیازمندیم.
علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار هم در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و برنامه‌های وی گفت: باید از پیله بسته مدیریتی خارج شویم. دیگر موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیژن نوباوه‌وطن، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بود. وی تاکید کرد: مجلس انقلابی باید در کنار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با رأی بالا منجر به تحول‌گرایی در این وزارتخانه شود و کاری کنیم که مشکلات این حوزه توسط دولت انقلابی حل‌وفصل شود.
عبدالجلال ایری، نماینده بندر ترکمن هم به عنوان یکی دیگر از موافقان بیان کرد: لازم است فکر، دیدگاه و رویکردی جدید توام با تحول و تغییر ایجاد شود که در حوزه زیرساخت و اقتصاد نیز به آن رسیده‌ایم و نیازمند تغییر اساسی هستیم که این امر به دست جوانانی صورت می‌گیرد که وارد کار می‌شوند.
باغگلی: اصلی‌ترین کار من اجرای سند تحول آموزش و پرورش است
حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از اظهارات موافقان و مخالفان در دفاع از برنامه خود برای این وزارتخانه گفت: انتخاب آقای رئیس‌جمهور نشان داد ایشان به دنبال تحول هستند و تا دقایق دیگر نشان خواهم داد به دنبال تحول خواهند بود.
وی ادامه داد: ما در گام دوم باید یک کار مهم انجام دهیم و این کار را باید به آدم‌های مهم و توانمند واگذار کنیم. ما در یک شرایط پیچیده در آموزش و پرورش روبه‌رو هستیم و برای حل مشکل باید جرات وارد شدن به روش‌های جدید را داشته باشیم. من جرات مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف را دارم.  باغگلی تصریح کرد: اصلی‌ترین کار من این است که سند تحول را اجرایی کنم. از تمام سخنان دوستان این را تصور می‌کنم که آقای باغگلی، جوان و کم تجربه است. وزیر باید کار تیمی انجام دهد و حلقه بسته مدیریت
 طولانی را بشکند.