کاسبان سلامت مردم

درآمد 10 میلیاردی با فروش واکسن‌های تقلبی

کاسبان سلامت مردم


اعضای یک باند که با دسترسی به پوکه‌های خالی واکسن آسترازنکا، داخل آن آمپول شل‌کننده عضله و آب مقطر ریخته و به متقاضیان واکسن تزریق می‌کردند، دستگیر شدند. متهمان با فروش واکسن‌های قلابی به 3000نفر، درآمد 10میلیاردی کسب کردند.
به گزارش  خبرنگار جام‌جم، از اواخر خرداد امسال پلیس امنیت عمومی تهران گزارش‌هایی دریافت کرد مبنی براین‌که ‌افرادی اقدام به فروش و تزریق واکسن کرونای تقلبی می‌کنند. با هماهنگی قضایی پرونده به بازپرس شعبه‌اول دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد. با دستور بازپرس، ماموران امنیت عمومی تهران تحقیقات برای دستگیری متهمان را آغاز کردند و بعد از دو ماه عملیات، چند روز پیش این باند متلاشی و سه نفر در تهران و مردی هم در کرج بازداشت شد. در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها واکسن‌های تقلبی که با آمپول شل‌کننده عضله پر شده‌بود، پیدا شد.
متهمان برای ادامه تحقیقات  به شعبه‌اول بازپرسی دادسرای جرایم پزشکی تهران منتقل شدند. ابتدا اظهارات ضد و نقیض را مطرح کردندتا این‌که  متهم ۲۹ساله پرونده اعتراف کرد وگفت: از دو سال قبل در بخش پسماند جمع‌آوری زباله‌های یک بیمارستان دولتی در کرج کار می‌کردم. دو ماه قبل که برای سرکشی  به انبار رفتم چشمانم به شیشه‌های خالی واکسن‌های آسترازنکا افتاد. شیشه‌ها را سرقت کرده و به خانه بردم. با همدستی سه نفر دیگر که یکی از آنها دکتر بود، واکسن‌ها را با داروی شل‌کننده عضله و آب‌مقطر پر کرده و در شمال تهران به متقاضیان تزریق می‌کردیم. یک میلیارد و 100میلیون تومان سهم من از فروش واکسن‌های تقلبی بود که با 900‌میلیون آن، خودروی شاسی بلند خریدم.
در ادامه مردی که تزریق واکسن‌های تقلبی را انجام داده‌بود در جریان تحقیقات  گفت: دو فرزند معلول دارم که باید هزینه درمان آنها را تامین کنم.  سال‌هاست  کارم  تزریقات است. با شناسایی متقاضیان واکسن، شش‌میلیون تومان از آنها می‌گرفتم و واکسن تقلبی را تزریق کرده و کارت واکسن به آنها می‌دادم.  اغلب واکسن‌ها را در خانه‌ای در شمال تهران تزریق کردیم. میثم حسین پور،بازپرس شعبه‌اول دادسرای جرایم پزشکی تهران به جام‌جم گفت: برای چهار متهم پرونده قرار قانونی صادر شده‌است. گردش حساب مردی که واکسن‌های تقلبی را تزریق کرده ۴۰۰میلیون تومان، مرد واسطه‌گر چهارمیلیارد تومان، پزشک داروساز چهار میلیارد تومان  و کارگر بیمارستان دو میلیارد تومان بود که همه حساب‌ها توقیف شدند.
وی افزود: از سوی دادستانی انتظامی پزشکان هم برای این  پزشک داروساز متخلف پرونده تشکیل شده  تا درباره باطل شدن مجوز فعالیت  کاری او و محرومیت از کار بررسی‌های لازم انجام گیرد.  متهمان به 3000نفر واکسن تقلبی در تهران تزریق کردند که بیشتر  آنها افرادی بودند که قصد سفر به خارج از کشور را داشتند. هموطنان نباید فریب تبلیغ برخی سودجویان در خصوص تزریق واکسن را خورده و به آنها اعتماد کنند. برای تزریق واکسن باید بر اساس فراخوان وزارت بهداشت و در مراکز معتبر اقدام کنند.