تحریم علیه دپ

تحریم علیه دپ


جانی دپ می‌گوید هالیوودنشینان او را تحریم کرده‌اند و برای بازی در محصولات جدید سینمایی، از او دعوت به همکاری نمی‌کنند. او در گفت‌وگویی که بیشتر اختصاص به تازه‌ترین فیلم سینمایی‌اش «میناماتا» دارد، اعلام کرد این فیلم هنوز در آمریکا اکران عمومی نشده و هیچ توزیع‌کننده‌ای هم علاقه‌ای به پخش آن در خاک آمریکا ندارد. این گفت‌وگو از سال 2018 و بعد از جنجال ماجرای اختلاف بازیگر با همسر سابقش آمبر هرد، اولین مصاحبه دپ با رسانه‌ها به حساب می‌آید.
به گفته او: «مدیران شرکت مترو گلدوین مه‌یر میناماتا را در آمریکا اکران عمومی نمی‌کنند، زیرا نگران جنجال‌هایی هستند که پیرامون ماجراهای زندگی خصوصی‌ام به‌وجود آمده‌است. اما این فیلم آنها نیست که مرا بایکوت کرده‌اند. بقیه شرکت‌های فیلمسازی هم همین راه و روش را در پیش گرفته‌اند. آنها هم مرا برای بازی در تولیدات جدیدشان دعوت به کار نمی‌کنند. یک جورهایی من تحریم اعلام نشده شده‌ام.»
دپ در این گفت‌وگو از همکاران هالیوودی خود به‌عنوان «آدم‌هایی بی‌معرفت» یاد کرد که فقط به فکر حساب‌های بانکی‌شان هستند و با موضوعی چون دوستی و رفاقت بیگانه هستند. او در درام شرح‌حال‌گونه و افشاگرانه میناماتا در نقش عکاس معروف خبری نشریه تایم، اس یوگن اسمیت ظاهر شده‌است. او به دعوت گروهی از ژاپنی‌ها راهی این کشور آسیایی شد تا گزارشی درباره فعالیت غیرقانونی یک شرکت صنعتی تهیه و منتشر کند. این شرکت در منطقه میناماتا فضولات شیمیایی خود را در آب رودخانه رها می‌کند و با این کار، باعث معلولیت جسمی و ذهنی ساکنان محل می‌شود.
دپ می‌گوید: «داستان این فیلم با همه تلاش صادقانه‌ای که کرده، نتوانسته کاملا واقعیت‌های تراژدی رخ داده را بیان کند. با این حال، همه کسانی که در تولیدش نقش داشتند تمام سعی خود را کردند که آن واقعیت تلخ و دردناک تکان‌دهنده را توصیف کنند. بعضی فیلم‌ها روی تماشاگران خود تاثیر گذاشته و آنها را سخت تحت تاثیر قرار می‌دهند. هدف ما هم این بود که عموم مردم را تحت تاثیر قرار دهیم.»/ ددلاین