همراهان متفاوت هنکس

همراهان متفاوت هنکس


بازیگر اسکار گرفته سینما می‌گوید بازی در فیلم تازه‌اش «فینچ» چندان راحت نبود، زیرا هم‌بازی‌هایش موجوداتی مکانیکی و غیرانسانی بودند و نمی‌توانستند احساسات و عواطف انسانی از خودشان بروز دهند. تام هنکس در درام علمی ــ تخیلی و آینده‌نگرانه فینچ، به نوعی یک رابینسون کروزو است که تنها زندگی می‌کند و در کنارش خبری از انسان‌ها نیست. در حقیقت، هم‌بازی‌های او در فیلم یک سگ و یک ربات لاغر کامپیوتری هستند!
مدیران شرکت یونیورسال که تهیه‌کننده فینچ هستند به شباهت‌های آن با رابینسون کروزو اشاره کرده و می‌گویند داستان آن سبک زندگی این موجود منزوی و گیرافتاده در یک جزیره را به آینده‌ای نه‌چندان دور گره می‌زند، تا ماجرایی عاطفی و انسانی را به تصویر بکشد. البته یونیورسالی‌ها درام علمی ــ تخیلی پرسروصدای خود را به شبکه اپل تی‌وی فروخته‌اند و این فیلم به‌زودی پخش اینترنتی خواهد داشت.
هنکس در داستان فیلم فینچ یک مهندس خبره ربات‌هاست و یکی از معدود افراد کره زمین است که توانسته از یک حادثه ویرانگر ــ‌ که باعث نابودی کره خاکی و ساکنانش شده‌است ــ‌ جان سالم به درببرد. فینچ برای خودش یک دنیای زیرزمینی ساخته و هنوز امیدوار است راهی برای ادامه زندگی مردم در زمین پیدا کند. او با سگ خود گودیر زندگی می‌کند و رباتی (با صدای کیبل لندری جونز) خلق کرده که بعد از مرگش مراقب گودیر باشد. سفر سه‌نفره اینها به غرب آمریکا، سرآغاز ماجراهایی است که داستان فیلم را به پیش می‌برد. این سفر که با چالش‌های زیادی همراه است، سرخوشی‌های خاص خودش را هم دارد. هنکس حدود دو دهه قبل در «دورافتاده» هم نقشی مشابه نقش داستان فینچ داشت. از آن فیلم هم به‌عنوان یک درام رابینسون کروزوئی اسم برده شد.
اپل تی‌وی هنوز زمانی برای پخش استریم فینچ تعیین نکرده است. با این حال، این درام علمی ــ تخیلی تا قبل از پایان سال جاری میلادی پخش خواهد شد. هنکس طی یک‌سال گذشته دو فیلم «اخبار جهان» و «گریهوند» را هم به صورت استریم در معرض دید تماشاگران علاقه‌مند قرار داد./هالیوودریپورتر