رئیس جمهور: خط قرمز ما در مبارزه با فساد اتهام زدن بی‌سند است

رئیس جمهور: خط قرمز ما در مبارزه با فساد اتهام زدن بی‌سند است



سید ابراهیم رئیسی در نطق خود در صحن مجلس شورای اسلامی، پیش از اخذ رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار داشت: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس براساس شاخص‌هایی بود که نسبت به آن شاخص‌ها در انتخابات به مردم قول داده بودم و تلاش این شد با همین تلاش‌ ها باشد. کارآمدی و تخصص و مردم‌داری و فسادستیزی و صداقت با مردم این شاخص‌ها هستند که محور همه اینها کارآمدی است.
وی تاکید کرد: خط قرمز ما در مبارزه با فساد بی سند حرف زدن است.
رئیس جمهور با بیان این‌که بررسی صلاحیت علمی و عملی وزرای پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است، گفت: در این فهرست که از طرف نخبگان از آن استقبال شد،‌ اسم دو وزیر نبود چون مجموعه امنیتی هستند که من با نیروهای مسلح در وزارت دفاع و با نخبگان و کارشناسان در وزارت اطلاعات مشورت کردم ولی درمورد سایر وزرا برخی اسمشان 20 یا 30 بار یا 60 بار از ناحیه مردم تکرار شده بود.
وی ادامه داد: پس از رأی اعتماد، فردا صبح اولین جلسه دولت برگزار خواهد شد و بدون هیچ وقفه‌ای شبانه‌روز کار خواهد کرد؛ ما گرفتار مسائلی هستیم که یک ساعت غفلت جایز نیست و مسئله کرونا بر واکسیناسیون از مسائل مهم کشور است.
رئیسی اظهار کرد: در ارتباط با ارزی که باید برای واکسن تأمین شود و همچنین به لطف خدا گشایش‌های جدی نسبت به بخش‌های مختلف در حال ایجاد شدن است.
وی افزود: به موضوع کرونا و معیشت مردم که درد مضاعف است، ورود خواهیم کرد و امیدواریم با فعالیت و حمایت شما نمایندگان و پیگیری‌ها بتوان شاهد تغییر شرایط باشیم، ما این وضعیت را شدنی و دست یافتنی می‌دانیم برخلاف آن که برخی می‌گویند که با این وضعیت اعتبارات و دشمنان خارجی آیا امکان دارد؟ اما با وضعیت فعلی و امکانات مادی و معنوی و نیروی متراکم کارآمد امکان برون‌رفت از مشکلات امکان‌پذیر است و ما با تأسی از بزرگان و فرهنگ حاج قاسم می‌گوییم ما می‌توانیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: در موضوع سیاست خارجی آنچه که وزیر پیشنهادی مربوطه اعلام کرد، من هم در جلسات گذشته عرض کردم برنامه ما، برنامه تعاملی با کشورها خواهد بود و عزت، حکمت و مصلحت محور ما و حقوق حقه ملت و منافع مردم ایران مساله محوری ماست.
وی تصریح کرد: در همه اعلام نظرها و ملاقات‌ها تأکید کردم و تأکید خواهم کرد مساله رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم اما سفره مردم را با این مسائل گره نمی‌زنیم چون اقتصاد شرطی و تکانه‌هایی که ایجاد می‌شود مشکل‌زاست و اجازه نمی‌دهیم دچار تکانه شود.
رئیس جمهور با بیان این‌که برخی از سیاست‌ها در کشور راهگشاست و به آن توجه شایسته‌ای نشده است، گفت: البته بی‌انصافی است که بگوییم توجه نشده و برخی از کارها و قدم‌ها برداشته شده اما اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی رهبری می‌توانست کشور را از مشکلات خارج کند اما متأسفانه توجه درستی نشد.‌
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان دستورالعمل نه به عنوان شعار و راه برون رفت از مشکلات و ایستادگی و مقاومت، در دستور کارمان خواهد بود و تلاش خواهیم کرد این سیاست‌ها را با قدرت دنبال کنیم.
رئیس جمهور اظهار کرد: از رئیس مجلس و نمایندگان که طی دو هفته زحمات زیادی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کشیدند کمال تشکر و امتنان دارم.