دکاونی اعلام کرده دیگر نمی‌خواهد با مردان ایکس همکاری کند

دکاونی اعلام کرده دیگر نمی‌خواهد با مردان ایکس همکاری کند

دیوید دکاونی، بازیگر مجموعه فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیون «پرونده‌های ایکس» می‌گوید اگر قسمت تازه‌ای از آن وارد مرحله تولید شود، با آن همکاری نخواهد کرد. از مدتی قبل در رسانه‌ها زمزمه‌هایی مبنی بر تولید نسخه احیاشده پرونده‌های ایکس شنیده شده و این در حالی است که تهیه‌کنندگانش هنوز در این رابطه، موضعگیری رسمی نکرده‌اند. دکاونی می‌گوید: «نمی‌دانم چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است و ما با چه چیزی سروکار خواهیم داشت اما می‌توانم این را بگویم که من کاری با این مجموعه ندارم و به‌عنوان بازیگر با هیچ فیلم یا مجموعه دیگری در این ارتباط همکاری نخواهم داشت.
شنیده‌ام که گیلیان اندرسن گفته با نسخه احیاشده همکاری خواهد کرد. این نظر اوست و من به آن احترام می‌گذارم اما این موضوع دلیلی نمی‌شود تا من هم بگویم با نسخه جدید همکاری خواهم کرد. شاید هم او این حرف را بر زبان آورده تا دیگر در این رابطه از او سوالی نشود. طی سال‌های اخیر خیلی‌ها از ما دو نفر دراین‌باره پرسیده‌اند و شاید اندرسون این جمله را گفته تا دیگر از او سوالی نکنند.»
پرونده‌های ایکس مجموعه‌ای علمی - تخیلی و دلهره‌آور بود که در دهه 80 میلادی با موفقیت بسیار بالایی روبه‌رو شد و پخش آن تا 9 فصل ادامه داشت. دو دهه قبل دو قسمت نسخه سینمایی آن تولید شد و خود مجموعه تلویزیونی هم دست به احیای خود زد. دکاونی در داستان مجموعه نقش مامور فوکس مولر را بازی کرد که همراه با گیلیان اندرسون، روی پرونده‌های محرمانه‌ای کار می‌کردند که اختصاص به حضور موجودات بیگانه فضایی روی زمین و فعالیت‌هایشان داشت./ گاردین