غول‌ها  به هم رسیدند

همه چیز در مورد قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

غول‌ها به هم رسیدند

اگر سال گذشته کسی به شما می‌گفت در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا، مسی و راموس در یک تیم قرار دارند و در بازی‌های مرحله گروهی ممکن است مقابل تیمی قرار بگیرند که رونالدو در آن بازی می‌کند و مربی‌اش پپ گواردیولا ست، شاید تنها واکنش به حرف‌تان این بود که شنونده خیلی زود از کنار شما رد شود. اما با توجه به اتفاقات این فصل نقل و انتقالات در تیم‌های اروپایی که همچنان هم ادامه دارد و قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان که روز پنجشنبه انجام شد، از همین حالا باید منتظر یک فصل هیجانی در فوتبال اروپا باشیم.
بعد از هر قرعه‌کشی که در تورنمنت‌های مهم فوتبالی انجام می‌شود، خیلی‌ها می‌پرسند گروه مرگ کدام است. بسیاری از کارشناسان بعد از قرعه‌کشی روز پنجشنبه به این موضوع اذعان داشتند که می‌توان گروه A را گروه مرگ امسال دانست؛ جایی که تیم‌های منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش و بروژ بلژیک قرار دارند. PSG، پرکارترین تیم امسال در فصل نقل و انتقالات بود و با خرید لیونل مسی، سرخیو راموس، دوناروما و واینالدوم این پیام را به تمام تیم‌ها داد که هدف اصلی‌اش کسب قهرمانی در UCL است. اگرچه، طی چند روز اخیر خبر رفتن کیلیان امباپه از این تیم جدی شده است، اما تیم تحت هدایت پوچتینو همچنان پرمهره‌ترین تیم این فصل اروپاست. در آن طرف، خبری که طی این چند روز مطرح شده و به‌زودی شکل واقعیت به خودش می‌گیرد، جدایی کریس رونالدو از یووه و پیوستن به من‌سیتی است. هرچند در آخرین ساعات،‌شایعاتی از بازگشت او به اولدترافورد می‌گویند. از همین حالا خیلی‌ها منتظر دیدار جذاب این دو تیم در مرحله گروهی هستند. از آخرین بازی این دو تیم زمان زیادی نمی‌گذرد، چرا که در نیمه‌نهایی فصل گذشته هم مقابل هم قرار گرفتند که در هر دو بازی سیتیزن‌ها پیروز از زمین خارج شدند و به فینال رسیدند.
میان دیگر گروه‌ها، در گروه B نیز باید منتظر بازی‌های حساس و جذابی بود که تیم‌های اتلتیکو مادرید، لیورپول، پورتو و میلان قرار دارند. برای فوتبالدوستان ایرانی، خیلی اهمیت داشت تا ببینند مهدی طارمی که فصل پیش در لیگ قهرمانان خوش درخشید و بهترین گل فصل را هم زد، با پورتو قرار است مقابل چه تیم‌هایی بازی کند. حالا طارمی که سابقه گلزنی به چلسی و یوونتوس را دارد باید به سن‌سیر، آنفیلد و مترو پولیتانو برود تا مقابل دیگر تیم‌های مطرح اروپا بازی کند. از طرف دیگر، بازی اتلتیکو و لیورپول هم می‌تواند بسیار جذاب باشد. لیورپولی‌ها با دید انتقامی به این بازی نگاه می‌کنند. آنها یاد بازی دو فصل پیش و در مرحله یک چهارم می‌افتند که توسط شاگردان سیمئونه در آنفیلد حذف شدند.
حالا که صحبت از بازی انتقامی شد، بهتر است به یک بازی انتقامی دیگر هم اشاره کنیم. جایی که بارسلونا و بایرن مونیخ در گروه E قرار گرفته‌اند. آخرین تقابل این دو تیم به نیمه نهایی دو فصل پیش برمی‌گردد که بارسا با نتیجه 8 بر 2تحقیر شد و بایرن در همان سال به قهرمانی اروپا رسید. البته بارسایی‌ها بعد از رفتن مسی و تیم متوسط‌شان، زیاد نباید منتظر انتقام سفت و سخت باشند.
یکی دیگر از جذابیت‌های این فصل لیگ قهرمانان، حضور سردار آزمون در تیم زنیت است که در گروه H با تیم‌های چلسی، یوونتوس و مالموی  سوئد هم‌گروه شده است. بازی مقابل قهرمان فصل گذشته اروپا و همچنین یوونتوس می‌تواند مهم‌ترین چالش این فصل فوتبال آزمون باشد.  



قرعه‌کشی لیگ قهرمانان فصل 22-2021
 گروه A: منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش و بروژ بلژیک
گروه B: اتلتیکو مادرید، لیورپول، پورتو و میلان
گروه C: اسپورتینگ لیسبون، بوروسیا دورتموند، آژاکس و بشیکتاش
گروه D: اینتر، رئال مادرید، شاختار دونتسک و شریف مولداوی
گروه E: بایرن مونیخ، بارسلونا، بنفیکا و دیناموکی‌یف
گروه F: ویارئال، منچستریونایتد، آتالانتا و یانگ بویز سوئیس
گروه G: لیل، سویا، سالزبورگ و وولفسبورگ
گروه H: چلسی - یوونتوس، زنیت و مالموی سوئد



قرعه‌کشی لیگ اروپا فصل 22-2021
گروه A: لیون - رنجرز - اسپارتاپراگ - بروندبی
گروه B: موناکو - آیندهوون - سوسیداد - اشتورم گراتس
گروه C: ناپولی - لسترسیتی - اسپارتاک مسکو - لژیا ورشو
گروه D: المپیاکوس - فرانکفورت - فنرباغچه - انتورپ
گروه E: لاتزیو - لوکوموتیو‌مسکو - مارسی - گالاتاسرای
گروه F: براگا - ستاره‌سرخ - لودوگورتس - میتیلند
گروه G: لورکوزن - سلتیک - بتیس - فرانس واروژ
گروه H: دیناموزاگرب - خنک - وستهام - راپیدوین