کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

یازده نفر از عاملان فروش داروهای كرونا خارج از چرخه توزیع، شناسایی و بازداشت شدند. ماموران پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان با اقدام‌های فنی اطلاعاتی و پلیسی، یك محل نگهداری و احتكار كالاهای پزشكی و بهداشتی مرتبط با بیماری كرونا را در یكی از محله‌های شهرستان بندرعباس  شناسایی كردند. ماموران با هماهنگی قضایی به آنجا اعزام شدند و در بازرسی از محل تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۲ قلم انواع آمپول و قرص‌های كمیاب كه برای فروش با قیمت بالا و خارج از چرخه، احتكار شده بودند، كشف شد. ارزش داروهای قاچاق كشف‌شده ۱۳ میلیارد ریال است و 11نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
واژگونی و آتش‌سوزی خودروی سواری در شهرستان جهرم منجر به مرگ هشت نفر شد. ساعت یك و 4 دقیقه بامداد جمعه پنجم شهریور امسال، واژگونی و آتش گرفتن خودروی سواری پارس در محور جهرم- شیراز روبه‌روی نیروگاه سیكل تركیبی جهرم استان فارس به اورژانس و آتش‌نشانی گزارش شد و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند. هشت سرنشین این خودرو که اتباع غیرمجاز افغان بودند، فوت شدند.
تصادف خودروی پژو ۴۰۵ با یك شتر دو كشته  برجای گذاشت. این خودرو در محور ایرانشهر - بزمان، استان سیستان و بلوچستان  در حركت بود كه  با شتری سرگردان در جاده برخورد كرد و بر اثر واژگونی دو سرنشین آن فوت شدند.
شرور مسلح و فراری در محله خاك‌سفید تهران كه به غرب كشور گریخته بود، بازداشت شد. بیست و دوم تیر امسال ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران شكایت‌های مردمی دریافت كردند، مبنی براین‌كه یكی از اراذل و اوباش شرق تهران با ایجاد رعب و وحشت، اخلال در نظم و امنیت عمومی و همچنین تیراندازی منجر به جرح و قطع عضو یكی از شهروندان شده و فراركرده است. جست‌و‌جو برای دستگیری این متهم فراری ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش رد او در یكی از شهرستان‌های غربی كشور به دست آمد و ماموران به  آنجا اعزام شدند. با دستگیری متهم، تعدادی سلاح سرد و مقادیری مهمات جنگی از مخفیگاه وی كشف شد. تحقیقات از متهم ادامه دارد.
جوانی كه در جریان درگیری خیابانی مرتكب قتل شده و متواری بود، بازداشت شد. هفته پیش در یكی از خیابان‌های شهرستان نهاوند استان همدان میان چهار جوان درگیری رخ داد که باعث مرگ پسر 18 ساله شد. در ساعات اولیه وقوع جنایت دو نفر از شركت‌كنندگان در درگیری شناسایی و بازداشت شدند. اما  نفر سوم که متهم به قتل بود و 17 سال داشت، همچنان متواری بود. با گذشت دو هفته، دو روز پیش او در شهر دیگری شناسایی و بازداشت شد و به درگیری  خونین اعتراف كرد.
تیراندازی در داخل یك آرایشگاه در خراسان‌رضوی، منجر به مرگ یك نفر و زخمی شدن فرد دیگر شد. شامگاه چهارشنبه سوم شهریور امسال، وقوع تیراندازی در روستای محمودآباد از توابع شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی به پلیس و دادستانی گزارش شد. زمانی كه ماموران به محل حادثه اعزام شدند، مشخص شد تیراندازی در مغازه آرایشگری مردانه در روستای محمودآباد رخ داده است. یك نفر در آنجا با شلیك گلوله كشته و فرد دیگری زخمی شده بود. فرد زخمی از سوی اورژانس به بیمارستان منتقل شد. افرادی در این زمینه به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات برای مشخص شدن هویت قاتل تیرانداز ادامه دارد.
سه مرد در جریان حمله خرس وحشی در ارتفاعات تنكابن و ایلام مصدوم شدند. اولین حادثه دو روز پیش رخ داد و خرس به دو نفر در ارتفاعات 3000 تنكابن استان مازندران حمله‌ور شد. آن دو  مصدوم شدند و توسط بالگرد هلال‌احمر به بیمارستان منتقل و بستری شدند. در حادثه دوم نیز یك مرد ۳۵ساله بر اثر حمله خرس در ارتفاعات دیناركوه شهرستان آبدانان  استان ایلام، مصدوم و راهی بیمارستان شد.