تعویق دوباره «ماموریت»

تعویق دوباره «ماموریت»

این‌طور که از ظواهر امر برمی‌آید، دوستداران و طرفداران تام کروز فعلا باید برای تماشای کارهای جدید او بیشتر صبر کنند. مدیران شرکت پارامونت در بیانیه‌ای خبر از تعویق زمان اکران عمومی دو فیلم تازه کروز داده‌اند. البته این اولین بار نیست که «ماموریت غیرممکن 7» و «تاپ گان: ماوریک» زمان نمایش عمومی‌شان تغییر کرده و به عقب می‌افتد. در عین حال، اهل فن می‌گویند شاید آخرین بار هم نباشد که چنین اتفاقی رخ می‌دهد!
براساس بیانیه پارامونت، هفتمین قسمت مجموعه اکشن و پرطرفدار «ماموریت غیرممکن/ بالاتر از خطر» برای 30 سپتامبر روانه پرده سینماها می‌شود. این در حالی است که کریستوفر مک کواری هم‌اکنون مشغول فیلمبرداری هشتمین قسمت فیلم است. این قسمت از این مجموعه فیلم هم فعلا برای نمایش عمومی در جولای 2023 آماده می‌شود. قسمت دوم اکشن هوانوردی تاپ گان که باید برای نوامبر 2021 اکران عمومی می‌شد، حالا در روز مموریال دی 2022 رنگ پرده سینماها را خواهد دید.
نزدیکان تام کروز به رسانه‌ها گفته‌اند او چندان موافق تعویق پی‌درپی دو فیلم تازه‌اش نیست و موافق آن است که هر چه زودتر راهی پرده سینماها شوند. کروز که در تولید تاپ گان 2 و ماموریت غیرممکن 7 هم مشارکت دارد، نتوانسته مدیران پارامونت را مجاب به اکران زودتر فیلم‌هایش کند. همه این اتفاق‌ها در شرایطی می‌افتد که بیش از دو سال است که فیلم جدیدی از این بازیگر 59 ساله روی پرده سینماها نرفته است.
رسانه‌های گروهی طی چند روز گذشته، همچنین خبر از توقف موقت فیلمبرداری قسمت هشتم ماموریت غیرممکن داده‌اند. از قرار معلوم، تست کرونای یکی از عوامل تولید مثبت بوده و همین نکته باعث شده تا کار تولید آن برای چند روز به عقب بیفتد. کروز در این فیلم یک بار دیگر در قالب شخصیت رئیس یک گروه ضدتروریستی ظاهر می‌شود، که همراه با آنان راهی یک ماموریت غیرممکن بین‌المللی شده و با گروهی از عناصر بدذات و خبیث به مبارزه برمی‌خیزد. قسمت دوم تاپ گان دنباله‌ای بر فیلم بسیار معروف و موفق سال این بازیگر است که نام او را تا حد یک سوپراستار مطرح کرد. در این فیلم تام کروز یک خلبان ماهر نیروی هوایی است که با ماجراجویی‌های پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود.
در طول دو دهه گذشته، چند بار بحث تولید قسمت تازه‌ای از این اکشن پرتنش مطرح شد و هر بار کروز تاکید کرد باید فیلمنامه‌ای مقبول در کار باشد تا او دعوت به حضور در آن را قبول کند./ هالیوود ریپورتر