از «دوشنبه» تا جمعه!

از «دوشنبه» تا جمعه!

پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان؛ یک برد اقتصادی و البته مهم. دیداری سخت که شاگردان گل‌محمدی بدون تعارف فقط آن را بردند. تیم خطرناک استقلال که به الهلال 4 گل زده بود و به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کرده بود می‌توانست حسابی برای سرخ‌پوشان خطرناک باشد. نگاهی فوتبالی به این بازی به خوبی اهمیت این پیروزی برای تنها نماینده ایران در آسیا را مشخص می‌کند.اما چرا کار پرسپولیس در این بازی گره خورد؟

 چمن مصنوعی مهمترین عامل
بدون شک بازی روی چمن مصنوعی همه چیز را به هم می‌ریزد.قرمزها چندین و چند بار به زمین خوردند و بارها و بارها حتی نتوانستند توپ را کنترل و دریبل بزنند. شاید اگر بازی روی چمن طبیعی بود اتفاق‌های دیگری دراین بازی می‌افتاد.
 جدایی سه بازیکن کلیدی
تیم‌ها اگر رئال مادرید و بارسلونا هم باشند بدون شک با اضافه شدن بازیکن جدید به مشکل بر خواهند خورد. پیش از این بازی سه بازیکن کلیدی سرخپوشان از جمع آنها جدا شدند و یحیی گل‌محمدی فرصت زیادی برای ترمیم جای خالی آنها نداشت.جدایی احمد نورالهی،شهریار مغانلو و محمد‌حسین کنعانی‌زادگان به خوبی تاثیر خودش را در این بازی نشان داد. شاید بازیکنان تازه وارد تلاش زیادی کردند تا این خلا را پر کنند اما بدون تمرین، بدون کنار هم بازی کردن و بدون هماهنگی نمی‌شود کار زیادی از پیش برد.
 بازی تدافعی حریف
استقلال تاجیکستان به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود. آنها توپ را به سرخپوشان دادند و با انجام یک بازی منظم دفاعی تا آخرین دقیقه بازی شاگردان گل‌محمدی را تحت‌تاثیر بازی خودشان قرار دادند. شاید چشم امیدی به کشیدن بازی به وقت‌های اضافه و ادامه کار در ضربات پنالتی داشتند که بتوانند شانس خودشان را امتحان کنند اما توپی که ترابی سانتر کرد و به صورت اتفاقی وارد دروازه آنها شد کار را برای‌شان تمام کرد.
 خوش‌اقبالی در عملیات دوشنبه
پرسپولیس خوش‌اقبال بود که از این بازی پیروزی گرفت و راهی مرحله بعد شد. این عملیات یک رمز بیشتر نداشت و آن هم نیم‌نگاهی به فینال آسیا بود که پرسپولیس در سه سال اخیر دو بار آن را تجربه کرده است.
 گزینه بهتری به نام الوحده
جمعه یکی از روزهای حساس برای پرسپولیسی‌ها خواهد بود. مرحله نیمه‌نهایی غرب آسیا روز جمعه قرعه‌کشی خواهد شد و رقیب پرسپولیس یکی از سه تیم النصر عربستان، الهلال عربستان و الوحده امارات خواهد بود. همیشه می‌گویند تیمی که می‌خواهد فینالیست یا قهرمان شود نباید برایش فرقی داشته باشد که رقیبش چه کسی است! با این حال و طبق آنچه که در این چند بازی مشاهده شده بهترین قرعه برای پرسپولیس در این مرحله بازی مقابل الوحده است.در این بین هیچ راهی وجود ندارد که پرسپولیس با نمایندگان عربستانی روبه‌رو نشود. پرسپولیس یا باید با هر دوی این تیم‌ها بازی کند یا حداقل با یکی از این دو تیم، چرا که تقابل با الوحده در این مرحله و پیروزی احتمالی سرخپوشان، آنها را بر سر راه الهلال یا النصر قرار خواهد داد.
 قرعه‌ای که عربستانی‌ها از آن می‌ترسند
عربستانی‌ها اصلا دوست ندارند که دو نماینده این کشور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم بروند. روزنامه الریاضیه در این باره نوشته است: عربستانی‌ها از رویارویی زودهنگام النصر و الهلال می‌ترسند و دوست ندارند این دو تیم در مرحله بعد با هم بازی کنند. عربستان به عنوان میزبان مراحل یک چهارم و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان انتخاب شده است و این بازی‌ها به صورت متمرکز از ۱۶ تا ۱۹ اکتبر (۱۶ تا ۲۱ مهر) برگزار خواه‌د شد. این در حالی است که آنها یک ترس دیگر هم دارند؛ یعنی رویارویی با پرسپولیس. خیلی از طرفداران دو تیم در فضای مجازی از این نوشته‌اند که دلشان نمی‌خواهد در این مرحله به مصاف پرسپولیس ایران بروند. 

 استقلال، پرسپولیس و تراکتور؛270 دقیقه یک گل
سه نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سر جمع فقط یک گل به ثمر رساندند تا شاید بتوان این نقد را برای حذف آنها نوشت که عدم گلزنی آنها مانع از افتادن اتفاقاتی باب میل هواداران شد. در این بین گل مهدی ترابی هم با شانس و اقبال تور دروازه استقلال تاجیکستان را لمس کرد که شاید اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد، مانند استقلال و تراکتور اتفاقی مشابه گریبان سرخ‌ها را می‌گرفت. تغییرات در همه تیم‌ها وجود دارد، حتی در تیم‌های رقیب، اما زدن فقط یک گل در 270 دقیقه اتفاقی است که جای بحث و گفت‌و‌گوی زیادی دارد.