رونمایی از مستند «دستمال سرخ‌ها»

رونمایی از مستند «دستمال سرخ‌ها»


مراسم رونمایی مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» در آستانه چهل و یكمین سالگرد دفاع مقدس، شامگاه 27 شهریور با روایتگری حاج‌حسین یكتا در كهف‌الشهدا برگزار خواهد شد.
به گزارش جام‌جم، مستند سینمایی دستمال سرخ‌ها که به روایت چگونگی شكل‌گیری گردان دستمال‌سرخ و شهادت شهید اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان و جنایات گروهگ تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد. این فیلم سال گذشته برای اولین بار در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده شد كه با استقبال مخاطبان و رسانه‌ها مواجه شد و در آستانه هفته دفاع مقدس روز شنبه 27 شهریور از ساعت 20 الی 22 طی مراسمی با روایتگری حاج‌حسین یكتا، در كهف‌الشهدای تهران رونمایی خواهد شد. براساس این گزارش، نیروهای تحت فرماندهی شهید اصغر وصالی به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌های‌شان به «گروه دستمال سرخ‌ها» شهرت داشتند. روز 28 آبان‌ سال 1359 و همزمان با تاسوعای حسینی تصمیم گرفته شد عملیاتی برای روز عاشورا تدارك دیده شود. حوالی ظهر عاشورا، اصغر وصالی در تنگه حاجیان، نزدیكی گیلانغرب از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان اسلام‌آباد غرب و عمل جراحی مغز، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. در این مستند برای اولین بار تعدادی از بازماندگان گردان دستمال سرخ‌ها مقابل دوربین قرار گرفته‌اند و از چگونگی تشكیل این گردان تا نحوه شهادت اصغر وصالی، فرماندهی شهید علی تیموری و همچنین خاطراتی تكان‌دهنده از جنایات گروهك تروریستی منافقین در دوران دفاع مقدس را روایت كرده‌اند.
مستند سینمایی دستمال سرخ‌ها به كارگردانی حنظله تاج‌الدینی و تهیه‌كنندگی حسین اسدی‌زاده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است كه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عرضه اینترنتی خواهد شد.