شکارهای عجیب آتش‌نشانان در پایتخت

شکارهای عجیب آتش‌نشانان در پایتخت

چند روز قبل آتش‌نشانان در جریان سقوط دو سگ در داخل چاه عمیقی قرار گرفتند. با حضور مأموران آتش‌نشانی و ایجاد کارگاه و انجام عملیات هر دو سگ را نجات دادند و سالم از عمق ۱۲متری چاه خارج کردند. همچنین یک جغد طلایی را که به بالکن خانه‌ای در حوالی چیتگر رفته و باعث ترس ساکنان شده بود به دام انداختند.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه۲۴ درمورد مأموریت‌های آتش‌نشانان برای نجات حیوانات یا زنده‌گیری حیوانات خطرناک برای شهروندان گفت: در سال‌های اخیر حیوانات مختلفی مانند آهو، توله شیر، عقاب، جغد، انواع مارهای سمی بزرگ و کوچک، روباه، شاهین و قرقی را زنده‌گیری کرده‌ایم. یک‌بار در عملیاتی که خودم حضور داشتم به ما اطلاع دادند میمونی بزرگ در بالای درخت در یکی از خیابان‌های تهران است. بی‌درنگ به آنجا رفته و پس از خسته شدن میمون بازیگوش توانستیم با تور آن را زنده‌گیری کنیم و تحویل محیط‌زیست دهیم.
وی درمورد این‌که به پاییز و سردی هوا نزدیک می‌شویم و امکان حضور جانوران در سطح شهر وجود دارد، تصریح کرد: معمولا حیوانات وحشی و خطرناک در سطح شهر تهران کمتر حضور دارند،زیرا وقتی از بیابان یا ارتفاعات برای رفع گرسنگی و تشنگی به سمت شهر می‌آیند، در روستاهای قبل از تهران نیاز خود را برطرف می‌کنند.