کریس همچنان می‌تازد

اتفاقات بازی‌های مهم این هفته اروپا از دریچه آمار

کریس همچنان می‌تازد

حدود یک ماه پیش که کریس رونالدو به منچستر بازگشت، خیلی‌ها این سوال را می‌پرسیدند که این ستاره 36‌‌ساله می‌تواند مشکل گلزنی شیاطین سرخ را حل کند. او در اظهارنظری کوتاه به این نکته اشاره کرد که 29 گل زده‌اش در فصل پیش سری A به خوبی توانایی‌های او را نشان می‌دهد. حالا طی چند بازی اخیری که منچستر انجام داده، گلزنی رونالدو به یک روال عادی تبدیل شده است. او در بازی این هفته مقابل وستهام باز هم گلزنی کرد تا ثابت کند هر چه فشار مسؤولیت تیم روی دوشش بیشتر باشد، بهتر عمل می‌کند. در ادامه نگاهی آماری به بازی‌های مهم این هفته فوتبال اروپا انداخته‌ایم.

آنته ربیچ به اولین بازیکن میلان تبدیل شد که توانسته در سه بازی متوالی مقابل  یوونتوس گلزنی کند.
  تاتنهام  مقابل چلسی را با نتیجه 3 بر صفر باخت. طی 10 فصل اخیر لیگ جزیره، این برای اولین‌بار است که اسپرها در سه بازی متوالی بیش از سه گل دریافت می‌کنند.
  کریم بنزما در بین تمام پنج لیگ معتبر اروپایی،  با 6 گل و 5 پاس گل، روی 11 گل تا اینجای فصل بهترین بازیکن است.  بنزما طی 10 فصل اخیر لالیگا، تنها بازیکنی است که بعد از پنج هفته ابتدایی روی 11 گل تاثیر مستقیم داشته.
  منچستر این هفته در حالی با یک گل از وستهام عقب بود که بازی را با نتیجه 2 بر یک به نفع خودش تمام کرد. از ابتدای فصل گذشته تاکنون، منچستر توانسته 35 امتیاز از بازی‌هایی به دست آورد که ابتدا گل خورده بود.
تیاگو سیلوا در 36 سالگی برای چلسی گلزنی کرد تا دومین گلزن مسن آبی‌های لندن در لیگ جزیره باشد. مسن‌ترین گلزن چلسی دیدیه دروگباست که با 37 سال سن.
 یکی از بهترین لحظات این هفته فوتبال اروپا، سیو پنالتی وستهام توسط داوید دخیا در دقایق پایانی بازی بود. نکته عجیب اینجاست که از آوریل 2016 به بعد، دخیا نتوانسته بود 40 ضربه متوالی پنالتی را درون دروازه منچستر مهار کند.
 ان‌گولو کانته برای چلسی گلزنی کرد تا بعد از 49 بازی برای اولین‌بار پایش به گلزنی باز شود. آخرین گل او نوامبر 2019 و مقابل من‌سیتی بود.
 یوونتوس بازی این هفته‌اش در خانه را مقابل میلان با تساوی یک بر یک  تمام کرد تا بعد از گذشت چهار هفته از سری A هنوز به پیروزی نرسد. آخرین باری که چنین نتیجه‌ای برای بیانکونری رقم خورد، 60 سال پیش بود.