کنگره شعر سردار سلیمانی فراخوان داد

کنگره شعر سردار سلیمانی فراخوان داد


کنگره‌ملی شعر سردار سلیمانی با عنوان «سردار سربداران» در آغاز هفته دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.
به گزارش حوزه هنری، مرتضی امیری اسفندقه، دبیر علمی «نخستین کنگره‌ شعر سردار سربداران» می‌گوید: رویداد فرهنگی باشکوهی است که نامش را از غزل مشهور سعید یوسف‌نیا وام‌گرفته و قرار است افتتاحیه آن پنجشنبه یکم مهر در تالار وحدت برگزار شود. هدف از برگزاری این کنگره گردآوری برترین اشعار درباره حماسه بزرگ سردارشهید سپهبد سلیمانی است.
اسفندقه درباره هدف از برگزاری این رویداد ادبی و فرهنگی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره، جمع‌آوری برترین اشعار در قالب‌های گوناگون شعرپارسی برای ثبت و پاسداری از حماسه شهادت سردار سلیمانی است. براساس فراخوان این کنگره، شاعران علاقه‌مند می‌توانند اشعار خود را در همه قالب‌ها شامل قصیده، غزل، رباعی، دوبیتی، قطعه، نیمایی، آزاد و سپید به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
دبیر کمیته علمی کنگره با تأکید بر این‌که این کمیته اصرار دارد انتخاب اشعار برای چاپ در کتاب بدون هیچ‌گونه تساهل و تسامحی صورت گیرد، افزود: با احترام به عواطف و احساسات همه شاعران شرکت‌کننده تلاش می‌کنیم هیچ شعر ضعیفی به کتاب مجموعه آثار کنگره راه نیابد؛ چراکه معتقدیم همان‌طور که حماسه شهادت سردار سلیمانی حماسه‌ای بی‌عیب‌ونقص بود، اشعار انتخابی این کنگره نیز بایسته و شایسته آن است که بدون هیچ عیب‌ونقصی باشد. این کنگره به شعر انقلاب کمک می‌کند تا خودش را به بهترین شکل نشان دهد، همچنان که شعر، این حماسه را آیینه‌داری می‌کند تا از تحریف در امان بماند.