آغاز به‌ کار تالار «حسین دهلوی»

آغاز به‌ کار تالار «حسین دهلوی»


آیین گشایش و آغاز به کار رسمی تالار دهلوی با حضور سرپرست معاونت امور هنری، جمعی از هنرمندان برجسته موسیقی ایران و با سخنان حسین علیزاده در طبقه پنجم بنیاد رودکی برگزار شد.
به گزارش جام‌جم، با بازسازی فضا و اجرای آکوستیک، تالار دهلوی به مجموعه تالارهای تحت مدیریت بنیاد رودکی افزوده شد. در این مراسم مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی - هنری رودکی دلایل ساخت این تالار را تشریح کرد.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده گفت: افتتاح تالار دهلوی با هدف تامین محلی برای تمرین یا ضبط آثار حرفه‌ای است؛ پیش از این، نبودن فضایی کیفی و مناسب از موانع جدی پیشرفت ارکسترها بود. از این رو، برای ما کیفیت تالار دهلوی بسیار اهمیت داشت و من گمان نمی‌کردم این فضا با این کیفیت آماده بهره‌برداری شود؛ فضایی بسیار حرفه‌ای که استادان برجسته و سرشناس موسیقی ایران بر آن مهر تایید زده‌اند.
مدیرعامل بنیاد رودکی افزود: پیش از این اگر قرار بود دو ارکستر ما یعنی ملی و سمفونیک اجرای همزمان داشته باشند، فضا کم داشتیم. این سالن در طبقه پنجم بنیاد رودکی قبلا کاربرد مؤثر نداشت و تبدیل کردن به فضایی که امروز می‌بینید آن هم در سازمان اداری بسیار سخت بود. مرحوم علی مرادخانی هم بسیار تلاش کرد بنیاد رودکی مدیریت این سالن را در دست بگیرد و سرانجام توفیق نصیب من و همکارانم شد که با همکاری دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری موانع اداری رفع شود. امروز هم خوشبختانه پس از ۲۰ سال تلاش توانستیم این فضا را در اختیار بگیریم. داریوش پیرنیاکان، نادر مشایخی، فریدون شهبازیان، حمیدرضا نوربخش، شهرام صارمی، فردین خلعتبری، هادی منتظری، میرعلیرضا میرعلی‌نقی و... از چهره‌های سرشناس حوزه موسیقی ایران بودند که در مراسم آغاز به کار تالار دهلوی در طبقه پنجم بنیاد رودکی حضور داشتند.