واکنش بایدن به زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام

واکنش بایدن به زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام

خبرنگار سی‌ان‌ان خبر داد که در آستانه دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با سران کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره ایران از وی درباره زمان از سرگیری مذاکرات برجام پرسیده شد.
بایدن در پاسخ به سوالی که از وی پرسیده شد: «آقای رئیس جمهور، چه زمانی می‌خواهید مذاکرات با ایران از سرگرفته شود؟» گفت: «آنها (ایران) قرار است (مذاکرات را) از سر بگیرند».
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا چند روز پیش گفته بود که رئیس‌جمهور آمریکا خواستار هماهنگ‌سازی سیاست‌هایش با طرف‌های اروپایی و رسیدن به جبهه‌ای متحد با آنها در قبال ایران است. کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح‌آمیز دارد. علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.