محاکمه مرد افغان که در بازار خون به پا کرد

محاکمه مرد افغان که در بازار خون به پا کرد


مرد افغان که هموطنش را در بازار تهران کشته بود، در دادگاه تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات در این پرونده از سال ۹۶ و با گزارش درگیری
دو‌مرد افغان در پاساژ مروی آغاز شد. مأموران کلانتری۱۱۳ بازار به محل درگیری رفته و با پیکر غرق در خون مرد ۳۰ساله‌ای به نام نعیم رو‌به‌رو شدند که با ضربه چاقو مجروح شده بود. او به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات جان باخت.
بررسی‌ها نشان داد، نعیم با شاگرد یکی از حجره‌داران به نام رضا درگیر شده و رضا بعد از وارد کردن ضربه چاقو به او گریخته است.
رضا در جنوب تهران بازداشت شد و به ارتکاب قتل اعتراف کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
در حالی که اولیای دم مقتول شناسایی نشده بود، رئیس قوه قضاییه برای رضا درخواست دیه کرد.
رضا در جلسه محاکمه به قتل اعتراف کرد و گفت: من و نعیم افغان بودیم و چند سال قبل برای کار به ایران آمدیم. من در پاساژ مروی کار می‌کردم و مقتول گاهی برای خرید به مغازه ما می‌آمد. روز حادثه وقتی به مغازه آمدم، صاحب‌کارم گفت نعیم ۱۵ بار با تلفن مغازه تماس گرفته و از من عصبانی بوده است. چند دقیقه بعد هم مقابل مغازه آمد و داد و فریاد به راه انداخت که از ترس چاقو کشیدم و او را زدم. بعد هم فرار کردم. باور کنید قصد قتل نداشتم و وقتی دیدم عصبانی است، ترسیدم و چاقو کشیدم. از خانواده او اطلاعی ندارم و حاضرم دیه‌اش را پرداخت کنم. در پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.